تیم مذاکره‌کننده صلح افغانستان خواستار برقراری آتش‌بس دائم شد

تیم مذاکره‌کننده صلح افغانستان خواستار پایان جنگ، برقراری آتش‌بس دائم و پیشرفت در مذاکرات صلح برای دستیابی به یک اجماع شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، تیم مذاکره کننده صلح دولت افغانستان اعلام کرد که آن‌ها در جلسه اخیر شورای عالی آشتی ملی در کابل، در مورد سطح بالای خشونت در افغانستان و تأثیر آن در مذاکرات صلح بحث کردند.

در توئیتی در حساب کاربری تیم مذاکره کننده نوشته شده بود: «دستور کار جلسه افزایش خشونت و تأثیر آن‌ها بر شهروندان کشور است.»

در این جلسه نتیجه گیری شد که ادامه خشونت و خونریزی در کشور راه حل برای پایان درگیری‌ها نیست و آن‌ها و خواستار پایان جنگ، برقراری آتش بس دائم و پیشرفت در مذاکرات صلح برای دستیابی به یک اجماع سیاسی که منجر به یک صلح گسترده و پایدار شود.

این در حالی است که خشونت‌ها به طور گسترده‌ای در افغانستان افزایش یافته است. بسیاری امیدوارند که مذاکرات صلح به پایان دادن به درگیری‌های فعلی منجر شود.

 نمایندگانی از دولت افغانستان و گروه طالبان طی هفته‌های گذشته در دوحه قطر با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند؛ موضوع اصلی این گفتگو‌ها نیز استقرار صلح در خاک افغانستان بوده است.

اما روند مذاکرات صلح به دلیل اعلام ضرب العجل برای خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان به شدت کند شده که به گفته نماینده اتحادیه اروپا نیاز است احیا شود.

با توجه به خروج نیرو‌های خارجی از خاک افغانستان بسیاری نگران از سرگیری درگیری‌ها در این کشور هستند. در هفته‌های گذشته خشونت و درگیری‌ها در نقاط افغانستان افزایش یافته که مسئولیت بسیاری از آنان را نیرو‌های طالبان برعهده گرفته اند. با این حال، خطر ظهور تروریست‌های داعشی نیز در خاک افغانستان در حال افزایش است. با این وجود، دستکم دولت افغانستان و طالبان مبارزه با تروریست‌های داعشی وجه اشتراک دارند.  

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار