رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم با اشاره به فصل گرما و افزایش دمای هوا در مورد بیماری تب کریمه کنگو در جمعیت دام هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: عامل انتقال تب کریمه کنگو بیماری کنه‌ای به نام هیالوما است که بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند و به شدت کشنده است.

او به توجه ویژه دامداران به این مهم اشاره کرد و گفت: دامداران باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و با سمپاشی مراکز نگهداری دام با لباس مخصوص به این مکان‌ها تردد کنند تا از گزش نیش کنه در امان باشند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری از طریق خون و گوشت دام آلوده نیز قابل انتقال است؛ علاوه بر دامداران، قصابان نیز نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام ورزیده و با استفاده از لباس مخصوص و دستکش هنگام ذبح از قرار دادن چاقو در دهان خودداری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم اظهار داشت: پیش سرد گذاری ۲۴ ساعته گوشت موجب از بین رفتن عامل بیماری آن می‌شود و همچنین شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز که ممهور به مهر و برچسب دامپزشکی است و پروسه پیش‌سرد‌گذاری را طی کرده و از سلامت کامل برخوردار هستند؛ تهیه نمایند و تا حد ممکن از کشتار دام خارج از کشتارگاه خودداری نمایند و در صورت وجوب ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمایند تا ویروس احتمالی موجود در گوشت از بین برود و سپس نسبت به خرد کردن و مصرف اقدام نمایند.

انتهای پیام/ی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار