برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شیراز

به مناسب هفته قوه قضائیه، ویژه برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب نمایشگاه به مدت سه شب در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش از اقدامات موثر دادگستری فارس در جلوگیری از وقوع جرائم خبر داد.

او با اشاره به کاهش برخی جرائم در استان فارس، گفت: در موضوع سرقت‌های کلان با کاهش ۸۳ درصدی در مقایسه با پارسال روبه‌رو بوده ایم.

این مقام قضایی از برخورد‌های صورت گرفته با زمین خواران، مفسدان اداری و متعرضان به حقوق عامه گفت و بیان کرد: بعضی از موضوعات خط قرمز ماست و در برخورد با این نوع جرائم با هیچ فردی تعارف نداریم و ورود جدی خواهیم داشت.

دادستان مرکز استان خانواده را رکن اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: پدر و مادر باید با فرزندان خود دوست و صمیمی باشند تا آن‌ها مجبور به یافتن فرد جایگزین در محیط خارج ازخانه نباشند.

او تصریح کرد: خانواده‌ها باید نسبت به رفتار فرزندان خود نظارت داشته و در سرگرمی‌ها و اوقات فراغت آنان شریک شوند و نسبت به مراودات خارج از منزل فرزندان نیز حساسیت داشته باشند.

اسماعیل اکبری معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس هم با اشاره به استقبال مردم از این برنامه بیان کرد: این ویژه برنامه در سه شب در خیابان مصلی نژاد شیراز به عنوان یکی از محلات پرتردد با نمایش ۵۰ اثر با موضوعات اجتماعی و جرائم، تیأتر خیابانی و مشاوره‌های روانشناختی و حقوقی برگزار شد.

او افزود: به مناسبت هفته قوه قضاییه و برای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی علاوه بر برپایی این ویژه برنامه، ۴۰ تابلو تبلیغاتی و تلویزیون شهری در سطح شهر با پیام ها‌ی پیشگیرانه به اکران در آمده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار