رئیس رژیم صهیونیستی برای رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران وارد آمریکا شد

هیئتی به ریاست رئیس رژیم صهیونیستی و با هدف رایزنی با بایدن درباره مذاکرات برجام وارد آمریکا شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  جروزالم پست روز یک‌شنبه در گزارشی از اقدام هیئتی از رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا با هدف رایزنی درباره مذاکرات برجام در وین با «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور، خبر داد.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، نیز از جمله افراد این گروه است که فرودگاه بن گورین سرزمین‌های اشغالی را به مقصد نیویورک ترک کرد. ریولین قرار است با جو بایدن و دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی به رایزنی بنشیند.

این نشریه با بیان آنکه این سفر سه روزه است، اعلام کرد: «ریولین در این سفر علاوه بر بایدن، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و برخی دیگر از مقامات سازمان‌های صهیونیستی دیدار خواهد کرد.»

این سفر به دعوت آمریکا انجام شد و کاخ سفید مدعیست: «این سفر نشانه‌ای از وحدت میان واشنگتن و تل‌آویو است.»

جروزالم در بخشی دیگر اعلام کرد: «ریولین و بایدن در نظر دارند در نشست خود درباره مسائل منطقه و به طور خاص مذاکرات برجامی در وین صحبت کنند.»

بایدن پس از «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» سومین رئیس جمهور آمریکاست که ریولین با او دیدار می‌کند و این سفر چهارمین نشست او در کاخ سفید خواهد بود.

او پس از کاخ سفید به کنگره آمریکا خواهد رفت تا دیداری با «نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا، داشته باشد. انتظار می‌رود ریولین ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به تل‌آویو بازگردد.

کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی همچنان به ایران به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت این رژیم می‌نگرد و حملات خود را به نوار غزه آغاز کرده، اما قول داده است اتحاد با واشنگتن را در اولویت قرار دهد و تلاش کند اختلاف‌ها را خصوصی نگاه دارد.

پیش از این منابع صهیونیستی از تلاش این رژیم برای تحت تاثیر قرار دادن مقامات دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» خبر دادند.

پیشتر نتانیاهو به مقامات رژیم صهیونیستی دستور داده بود تا از بحث درباره جزئیات توافق هسته‌ای و مذاکره با همتایان آمریکایی خود در این زمینه خودداری کنند. بسیاری از مقامات صهیونیستی از رویکرد نتانیاهو در قبال دولت «باراک اوباما» و بایدن انتقاد کرده و آن را منجر به منزوی شدن این رژیم دانستند.

اما این منابع صهیونیستی گفته‌اند اکنون رویکرد کابینه جدید رژیم صهیونیستی در برهه‌ای حساس به میان آمده است. در حال حاضر ششمین دور مذاکرات وین به پایان رسیده و دولت بایدن امیدوار به بازگشت به توافق برجام است.

به تازگی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، بر حمایت بی‌دریغ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از امنیت رژیم صهیونیستی و تعهد نسبت به تقویت مشارکت دفاعی بین دو طرف تاکید کرد. کوخاوی نیز در این دیدار طرح آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار