تاکید مقامات اردن و عراق بر مبارزه مشترک با تروریسم

نخست وزیر عراق و پادشاه اردن بر تقویت همکاری‌های دو جانبه در راستای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واع، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در خصوص همکاری میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

مصطفی الکاظمی و ملک عبدالله دوم امروز یکشنبه در بغداد دیدار و درباره پرونده‌های همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

بنابر اعلام دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، پادشاه اردن که برای شرکت در نشست سران عراق، مصر و اردن به بغداد آمده است، با الکاظمی دیدار و گفتگو کرد. دو طرف به بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه و همکاری مشترک در چارچوب منافع مشترک در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و زمینه‌های تبادل دو جانبه پرداختند.

پرونده‌های همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و کنار نهادن افراط گرایی و اتخاذ هر آنچه موجب ثبات در منطقه شود از طریق توسعه پایدار و حفظ منافع ملت‌های دوست و برادر از دیگر محور‌های گفتگوی الکاظمی و ملک عبدالله دوم بود.

علی البیاتی، عضو کمیساریای حقوق بشر عراق اخیرا اعلام کرد که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دستکم ۱۲۰۰ شهروند عراقی در پی عملیات‌های تروریستی کشته شده‌اند. تروریسم دوباره به تعدادی از استان‌های عراق بازگشته که در گذشته نیز جولانگاه تروریسم بوده و تقریبا هیچ روزی بدون عملیات تروریستی نیست.

او افزود: تعداد قربانیان سالانه تروریسم از ۶۰۰ نفر فراتر رفته است؛ به گونه‌ای که ۴ تا ۵ درصد از جانباختگان عراق به دلیل عملیات‌های تروریستی است و این رقم میزان بسیار زیادی است و نیاز به بررسی فوری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار