کشف و خنثی‌سازی عملیاتی تروریستی در جنوب بغداد

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با دستگیری یکی از عناصر اصلی یک هسته تروریستی، از اجرای حمله تروریستی در جنوب بغداد جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روداو، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، از کشف و خنثی‌سازی یک نقشه تروریستی در جنوب بغداد و بازداشت شماری از عناصر تروریستی داعش خبر داد.

او با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های دستگاه مبارزه با تروریسم با دستگیری یکی از عناصر اصلی یک هسته تروریستی، از اجرای حمله تروریستی در جنوب بغداد جلوگیری کردند.

این سخنگو افزود: فرد بازداشت شده در بازجویی‌ها به وجود یک انبار حاوی سلاح، مهمات، بمب ها، تجهیزات جنگی و صدا خفه کن اعتراف کرد.

رسول اضافه کرد پس از اعتراف‌های فرد بازداشت شده، نیرو‌های دستگاه مبارزه با تروریسم به مناطق مختلف استان الانبار حمله و سه تن از عناصر تروریستی داعش را بازداشت کردند.

او گفت: دستگاه مبارزه با تروریسم به وظایف خود بر اساس دستورات قضایی و نهاد‌های تخصصی بالادستی عمل می‌کند.

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد هدف اصلی از این اقدامات رسیدن به عراقی امن و باثبات و نابودی تمام کسانی است که به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی کشور هستند.

ارتش عراق در سال ۲۰۱۷ از پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش و آزاد سازی همه مناطق تحت اشغال این گروه خبر داد، اما طی ماه‌های اخیر روند حملات عناصر مسلح مظنون به عضویت در گروه داعش به ویژه در منطقه‌ای بین استان‌های کرکوک-صلاح الدین و دیاله موسوم به مثلث مرگ شدت یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار