موسوی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش عالی در مناظرات انتخاباتی مغفول واقع شد

مشاور رئیس دانشگاه تهران گفت: آموزش عالی در مناظرات انتخاباتی مورد مغفول واقع شد، در صورتی که توجه به آن لازم بود.

جمال موسوی مشاور رئیس دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آتی برای بهبود سیاست های نظام آموزش اظهار کرد: در مناظرات انتخاباتی بحث در خصوص ساماندهی به آموزش عالی مغفول واقع شده بود و هیچ توجهی به آن نکردند، در صورتی که باید به آن توجه می شد.

او افزود: نظام دانشگاهی باید مستقل باشد و در انتخابات وزیر علوم و روسای دانشگاهی شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه صورت گیرد.

موسوی تصریح کرد: نباید در انتخاب مدیران ارشد وزارت علوم، سیاسی کاری انجام شود؛ چرا که این موضوع می تواند در فرآیندهای بعدی آموزش عالی اثرگذار باشد.

لزوم تجدید نظر در آئین نامه های مرتبط با ارتقای اعضای هیئت علمی

مشاور رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بایستی در آئین نامه هایی که در ارتباط با ارتقای اعضای هیئت علمی وجود دارد و مبتنی بر کمی گرایی است، تجدید نظر صورت بگیرد و کیفیت بر کمیت ترجیح داده شود، همچنین به اثربخشی تولیدات علمی بیشتر بها داده شود تا اینکه تعداد آثار و مقالات در اولویت انتخاب اساتید به عنوان اعضای هیئت علمی قرار بگیرند.

موسوی درباره معضل افزایش تعداد دانشجویان دکتری گفت: تعداد پذیرش و جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید متناسب با نیاز جامعه در حوزه های اجتماعی_ انسانی و صنعت باشد، اما به این موضوع عمل نمی شود.

او اضافه کرد: ظرفیت دانشگاه ها بیش از ظرفیت جامعه است که قوانین اجرایی و صنعت باید متقاضی فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی به خصوص مقطع دکتری باشد که بعید می دانم به صورت دقیق برای جذب این گروه از دانشجویان در دولت آتی برنامه ریزی شود، در صورتی که آمایش آن ها لازم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.