هیچگونه تخلفات انتخاباتی درشهر همدان ثبت نشده است /عملکرد منتخبان شورا‌های استان همدان زیر ذره بین شورای حل اختلاف

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان همدان گفت: تاکنون پرونده ای در خصوص تخلفات انتخابات شورا های اسلامی شهر همدان ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان همدان  در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: امیدواریم در دور روز آینده بتوانیم صحت برگزاری انتخابات( شورای شهر و روستا) در استان را تایید کنیم.

اوبا اشاره به  نحوه بررسی رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان همدان و تخلفات به وجود آمده ادامه داد: از هنگام اعلام‌ نتایج انتخابات تیم های بازرسی هیئت نظارت در تمام شهرستان‌ها به گزارش ها و شکایات ارسال شده رسیدگی کرده اند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۰ نفر از کاندیداهای شورای اسلامی در سطح استان رد صلاحیت شده بودند گفت: در لحظات آخر برخی از این افراد تائید صلاحیت شدند که آنها دچار تخلفات بسیاری شدند که در حال رسیدگی است.

او گفت: ارائه لیست های متفاوتی از اسامی نامزدهای شورای شهر همدان تخلف و خرید رای محسوب نمی شود زیرا این رویداد قبل از فرایند انتخابات صورت گرفته و رسیدگی به این موضوع و مفاد میثاق نامه ها نیز در حیطه کار هیات نظارت بر انتخابات نیست.

فلاحی با بیان اینکه تخلفات پراکنده در هنگام رای گیری وجود داشته،  مواردی که در انتخابات گذشته هم رخ داده است، اظهار داشت: در این دوره به دلیل حجم بالای نظارت و بازرسی، تخلفات رخ داده بیش از دوره های گذشته به چشم می آید.

رئیس هیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان گفت: بیشترین شکایت مربوط به مسئله خرید و فروش رای در سطح شهرستان‌های استان مانند نهاوند، همدان ، اسدآباد و تویسرکان بوده است که در این‌ بین شرایط تویسرکان خاص تر و حادتر است.

او با بیان اینکه در هر شهرستان موارد مستند برای رسیدگی به دادستانی محول شده است افزود: علاوه بر بررسی پرونده ها و شکایات ثبت شده، دادستانی در روز رای گیری با مشاهده تخلف در برخی شعب، مستقیما ورود کرده و مسئله را پیگیری کرده است.

فلاحی با اشاره به اینکه در همدان به دلیل برگزار شدن انتخابات شوراها به روش الکترونیک احتمال بروز خطا و تخلف بسیار کم بوده است عنوان کرد: تا کنون افرادی که نسبت به بروز تخلف در انتخابات به ما مراجعه کرده‌اند هیچ سندی برای ادعای خود ارائه نداده اند.

او در خصوص خرید و فروش ارا ء ادامه داد: تاکنون موردی از خرید و فروش اراء در همدان گزارش نشده و اگر هم گزارشی داده شود به طور حتم پیگیری خواهیم کرد.

اوبا اشاره به اینکه امیدواریم در دور روز آینده بتوانیم صحت برگزاری انتخابات( شورای شهر و روستا) در استان را تایید کنیم عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها مانند تویسرکان احتمال تغییر نتیجه و جابه جایی افراد وجود دارد اما در دیگر شهرهای استان به دلیل حجم نظارت و بررسی های انجام شده بعید است نتیجه تغییر کند.

فلاحی ابراز داشت: مردم مطمئن باشند اگر فردی در انتخابات تخلف کرده و به شورا راه یافته باشد درصورت محرز شدن تخلفاتش، رد صلاحیت و سلب عضویت خواهد شد.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۷:۰۸ ۰۵ تير ۱۴۰۰
کسی مگه همدان رای داده که بخواد تخلف ثبت بشه ....
آخرین اخبار