استان سمنان با کمبود ۱۵ هزار نیروی کار روبه‌رو است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان با کمبود ۱۵ هزار نیروی کار روبه‌رو است گفت: این مسئله بر رونق تولید و رفاه اجتماعی مردم اثرگذار است.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی‌اصغر جمعه‌ای گفت: سمنان ششمین استان به لحاظ پراکندگی در کشور است و از جنوب هم‌مرز خراسان رضوی و کویر‌های اصفهان و یزد و از شمال با خراسان شمالی و گلستان و مازندران و از غرب نیز با تهران همسایه است.

به گفته جمعه‌ای استان سمنان حدود ۷۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و باید گفت متأسفانه بر اساس سرانه جمعیت بودجه تعیین می‌شود و ما بسیار تلاش کردیم ویژگی پراکندگی جمعیت را نیز در بودجه در نظر بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان می گوید وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید موضوع پراکندگی جمعیت را باید مدنظر خود قرار دهد چون این وزارتخانه متولی مسئله کار و کارگری است و باید گفت کشور و به ویژه استان سمنان با کمبود کارگر اعم از ساده و ماهر مواجه هست.

جمعه‌ای می گوید باید در امر به‌کارگیری نیروی کار اتباع خارجی تأکید کرد و گفت: هرگونه سخت‌گیری در این مورد یعنی راکدماندن چرخ تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات، در حال حاضر استان سمنان با کمبود ۱۵ هزار نیروی کار مواجه است وبه طور قطع به همین نسبت تولید خوابیده و راکد مانده است و همان نسبت کار و رفاه اجتماعی آسیب‌دیده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان قدرت خرید مردم در شرایط اقتصادی کنونی کاهش یافته است و باید از جامعه کارگران حمایت بیشتری شود و به اوضاع معیشتی و رفاهی آن‌ها بیش از پیش توجه شود.

 در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد ضمن قدرانی از خدمات و تلاش‌های اسماعیل غنیان مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی به‌عنوان سرپرست جدید این اداره کل منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت کار ، نیروی کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار