تمدید مهلت بیمه برنج و سویا

مهلت بیمه برنج و سویای دیم تا ۱۵ تیر ماه امسال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمید رضوی نیا مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران با بیان اینکه تنش‌های خشکی در سال زراعی کنونی در پیش است، گفت: مهلت بیمه محصولات برنج و سویای دیم تا پانزدهم تیر امسال تمدید شده است.

او افزود: کشاورزان با در دست داشتن سند مالکیت زمین به اداره جهاد کشاورزی محل سکونت، نمایندگی‌های بیمه محصولات کشاورزی و شعب بانک کشاورزی مراجعه کنند و نوع بیمه مناسب با درآمد خود را انتخاب کنند.

رضوی نیا با بیان اینکه ۱۷ هزار کشاورز پارسال محصولات خود را با مبلغ مجموعا" ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه کردند، گفت: به ۸ هزار کشاورزی که زمین آن‌ها پارسال دچار خشکسالی شد، ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت شد.

او افزود: تعرفه بیمه با در نظر گرفتن ضریب خطر و به تفکیک شهرستان‌ها متفاوت است، به طور مثال بعضی شهرستان‌های کم خطر، حق بیمه هر هکتار ۹۰ هزار تومان است و مبلغ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود و برای مناطق پرخطر حق بیمه هر هکتار ۲۷۰ هزار تومان و غرامت آن ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت: حق بیمه دریافتی برای اقلام پر محصول یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت هر هکتار است که ۲۱ میلیون تومان هم خسارت احتمالی به کشاورزان داده خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار