آموزش زبان اشاره برای نخستین بار در کشور به پلیس راهور استان اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان‌ گفت: با توجه به آمار قابل توجه ناشنوایان در استان، آموزش زبان اشاره در دستور کار پلیس راهور استان اصفهان قرار گرفت.

سرهنگ محمد‌رضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: یادگیری زبان اشاره ناشنوایان برای نخستین بار در کشور در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار گرفته‌ است، ارتقای مهارت پلیس در ارتباط با ناشنوایان باعث می شود حضور این افراد در جامعه تسهیل شود و در برقراری تعاملات اجتماعی پلیس با ناشنوایان موثر خواهد بود.

او ادامه داد: استان اصفهان ۱۳هزار  ناشنوا دارد که هفت هزار نفر از آن‌ها در شهرستان اصفهان زندگی می کنند به همین دلیل این آمار قابل توجه باعث شد تا پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نگاه ویژه ای به این افراد داشته باشد و آموزش زبان اشاره را در اولویت کار خود قرار دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیان کرد: ناشنوایان برای تعاملات اجتماعی و حضور  در جامعه نیازمند برقراری ارتباط با سایر افراد بلاخص پلیس هستنند امری که متأسفانه پیش از این قابل توجه نبوده اما با آموزش زبان اشاره به پلیس راهور می توان این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.