گزارش معاملات بورس در دوم تیر؛

بورس کماکان سبز پوش است/شاخص کل به یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۶ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، امروز چهارشنبه ۲ تیر شاخص کل بورس با رشد ۲۶ هزار و ۹۴ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم 4 هزار و 965 میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «فملی» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «خساپا»، «ومدیر»،  «خودرو» سه نماد پرتراکنش بودند.


بیشتر بخوانید


شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۶۸۶ واحدی روی پله ۳۰۰ هزار و ۷۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد 8 میلیارد و 920 سهم به ارزش 4 هزار و 965 میلیارد تومان رسید.




شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۸۷ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۶۱۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد  1  میلیارد و 110 میلیون  سهم به ارزش 858 میلیارد تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فملی و کگل به ترتیب با ۲۷۸۸.۶۲، ۲۷۸۸.۶۲ و ۱۹۵۳.۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد‌های وسکرمان، وساخت وخاهن به ترتیب با ۷۹.۵۴، ۶۷.۱۸ و ۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد کگهر، آریا و ذوب به ترتیب با ۲۵.۰۴، ۲۵.۰۴، ۱۶.۰۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های اتکای، شرانل، کاسپین به ترتیب با ۲.۷۹، ۲.۳ و ۱.۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو، بیشترین ارزش معاملات را با مبلغ ۶۰۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های سفارس، برکت و دلقما بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دشیمی، قشکر و غنوش بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ومدیر، اخابر و برکت و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های خزر، بکاب و غدام در بورس تهران داشتند.


بیشترین تقاضا خرید و بیشترین عرضه برای سهام در فرابورس

همچنین سهام شرکت‌های ذوب، آراد ۵۰ وسپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های لطیف، ثالوند، کمرجان بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، خودرو و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، خساپا و فولاد بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کرمان، ذوب واوصتا ۲ بیشترین حجم معامله و نماد‌های افاد ۴۴، اخزا ۲۷۱۴ و افاد ۷۴۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شاخص کل ، شاخص هم وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار