معاون نخست وزیر روسیه با بشار اسد دیدار کرد

معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه‏, یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به نیابت از کادر رهبری روسیه، پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را به او تبریک گفت و خاطرنشان کرد نتیجه این انتخابات، بیانگر اعتماد کامل مردم سوریه به رویکرد بشار اسد برای بازگرداندن ثبات به کشورشان در سریعترین زمان ممکن است.

این مقام روس تصریح کرد: یک هیات بزرگ متشکل از نمایندگان پارلمان و اعضای اتاق مدنی (یک نهاد مشورتی جامعه مدنی روسیه) در نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه مشارکت داشتند و روند برگزاری این انتخابات را عالی ارزیابی کردند.

بوریسوف ادامه داد: روسیه امیدوار است دولت جدید سوریه فعالیتش را هر چه سریعتر آغاز کند؛ به ویژه که شدت مشکلات موجود در سوریه راه حل‌های فوری را اقتضا می‌کند.

او همچنین بر موضع اصولی روسیه در حمایت از سوریه و تمامیت ارضی و سلامت منطقه‌ای آن و حق مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود با استناد به مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد و مجددا از آمادگی مسکو برای کمک به دولت سوریه برای بازسازی این کشور خبر داد.

بوریسوف ماه سپتامبر سال گذشته به سوریه سفر و بر تداوم حمایت مسکو از دمشق در جنگ علیه تروریسم و تلاش‌ها برای بازسازی این کشور تأکید کرده بود.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین بر ارتباط و تماس مستمر با منصور عزام، رئیس بخش سوری کمیته مشترک دولتی سوریه- روسیه اشاره کرد و افزود دو طرف در دیدار روز سه شنبه جزئیات همکاری‌های دو جانبه در سطح وزرای مربوطه و تعیین راهکار برای فعالسازی این همکاری‌ها را در عرصه‌های مختلف بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار