سازمان ملل: خشونت علیه کودکان در کشور‌های جنگ زده افزایش یافته است

سازمان ملل متحده در گزارشی اعلام کرد خشونت علیه کودکان در کشور‌های جنگ زده در سال ۲۰۲۰ به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در گزارش جدید سازمان ملل که به تایید آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان رسیده، آمده است: ربایش کودکان در مناطق جنگی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال‌های گذشته ۹۰ درصد و آزار و اذیت جنسی ۷۰ درصد افزایش داشته است.

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان و جنگ گفت: جنگ در نقاط مختلف جهان تنها در سال ۲۰۲۰ باعث کشته شدن میلیون‌ها کودک شده است.

در این گزارش آمده است: همه گیری بیماریهایی چون کرونا آسیب پذیری کودکان در قبال آدم ربایی، تجاوز و آزار و اذیت جنسی را به شدت افزایش داده است.

این گزارش حاکی است افغانستان، سوریه، یمن و سومالی خطرناکترین کشور‌ها برای کودکان در سال ۲۰۲۰ بوده اند.

گروه‌های حقوق بشر اخیراً از دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل قرار ندادن رژیم صهیونیستی و رهبران ائتلاف سعودی در لیست گروه‌های تروریستی انتقاد کرده اند.

جو بکر، مدیر حمایت از حقوق کودکان در دیده بان حقوق بشر در این رابطه گفت: جنایتکاران در جهان با تایید گوترش به کشتار کودکان و نوجوانان در جهان دست می‌زنند. دبیرکل سازمان ملل متحد مسئول کشتار و معلولیت میلیون‌ها کودکی است که در سکوت وی در خلال جنگ‌ها از بین می‌روند.

دیده بان حقوق بشر همچنین از رویکرد دوگانه سازمان ملل متحد در برخورد با گروه‌های تروریستی و قرار ندادن ائتلاف سعودی و متحدانش از جمله امارات و آمریکا در جنگ یمن در لیست جنایتکاران جنگی به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ ، سازمان ملل ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار