رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبرداد:

رسیدگی به پرونده تخلف سنگین نفتی در استان مرکزی

حجت الاسلام موسوی گفت: با هوشیاری نیرو‌های امنیتی سودجویان تحریم‌های نفتی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشت خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه از رسیدگی به پرونده تخلف سنگین نفتی در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام موسوی گفت: با هوشیاری نیرو‌های امنیتی در سازمان اطلاعات سپاه متهمان این پرونده که با تخلفاتی در زمینه تحریم‌های نفتی اقدام به سودجویی کرده بودند شناسایی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

او افزود: متهمان در چند استان انبار و ذخایر مواد نفتی ایجاد کرده بودند که پس از شناسایی، احضار یا دستگیر شدند و پرونده با اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور تشکیل ودر مرحله رسیدگی است که پس از صدور حکم جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پیشگیری و مقابله با فساد و تخلف اداری و مالی از اولویت‌های دستگاه قضایی در کشور و استان است.

او ادامه داد: دستگاه قضا از ظرفیت نخبگان حوزه، دانشگاه و بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای ارتقاء مسائل فرهنگی و پیشگیری از جرم استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: سرقت، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح، تهدید اشخاص و صدمات بدنی حاصل از تصادف پنج جرم اول استان در سال ۹۹ بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه‌های متولی جرائم صدمات بدنی ناشی از تصادف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

او از کمبود ۴۰ درصدی نیروی انسانی کادر قضایی و حدود ۵۳ درصدی کادر اداری دستگاه قضایی در استان مرکزی خبر داد و گفت: علیرغم کمبود نیروی انسانی با تلاش‌های صورت گرفته متوسط رسیدگی به پرونده‌های قضایی از ۸۷ روز در سال ۹۸ به ۸۱ روز در سال ۹۹ رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین از رشد ۵ درصدی ابلاغ الکترونیک و ۷۳ درصدی دادرسی الکترونیک در استان خبر داد و گفت: ابلاغ الکترونیک از ۸۷ به ۹۲ درصد و دادرسی الکترونیکی از ۲ به ۷۵ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.