پیگیری قطعی آب ۷؛

آب کدام مشترکان قطع می شود؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص قطع آب مشترکان در روزهای پیش رو توضیحاتی را ارائه داد.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امسال به لحاظ کاهش بارندگی در کشور سال ویژه‌ای است، در مقایسه با ۵۰ سال اخیر میزان بارش‌ها در سراسر کشور به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

بختیاری بیان کرد: از روز گذشته برای مشترکان اخطار قطع آب را صادر کرده‌ایم.

او ادامه داد: ما بنا نداریم آب مشترکان در تهران و استان‌های مجاور را قطع کنیم، بنابراین اولویت اول ما اخطار و سپس کاهش فشار است و با این حال عدم توجه به این هشدار‌ها قطعی آب را به دنبال دارد.


  • بیشتر بخوانید

جدول خاموشی‌های امروز پایتخت از ساعت ۸ تا ۱۵


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص جیره بندی آب در تهران گفت: امسال ما برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب تا به امروز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ولی وضعیت نگران کننده‌ای را در سد‌های استان تهران شاهد هستیم.

بختیاری اضافه کرد: به زودی در مناطق پرمصرف هم کاهش فشار آب را اعمال خواهیم کرد، ولی برنامه‌ای برای جیره‌بندی و سهمیه بندی آب تا این لحظه در استان تهران نداریم.

او تصریح کرد: میزان سرانه مصرف ۱۴  مترمکعب برابر با ۱۴ هزار لیتر در ماه است که اگر این عدد بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کند، اخطار و قطعی آب را در برخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: سه وضعیت سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کرده‌ایم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سد‌ها خوب بود، اما امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته است و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشده‌ایم و اگر خدایی نکرده میزان مصرف افزایش یابد و بیش از حد مجاز که برای این مسئله در نظر گرفته شده پیش برویم در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، قطع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آب دریا را از خلیج فارس و دریای عمان که به اقیانوس هند آزادانه راه دارد و مداوم توسط جز و مد شدید تعویض و پر و خالی می شود را بکشید تصفیه کنید وارد مخازن و لوله کشیهای شهری روستایی کنید و برای مصارف مختلف به دست مصرف کنندگان مشترکین برسانید انقدر با کارتون تو دل ملت ایران رو خالی نکنید نالایقن ناشایست برید از ژاپنیها یاد بگیرید که دارن چگونه آب دریای اطرافشان را شیرین و قابل شرب می کنند و چگونه آبهای سیلابی بارانهاشون رو در مخازن زیرزمینیشون نگهداری و استفاده می کنند تا کی باید ملت چوب یه مشت مسئول و مدیر نالایق ناشایست را بخورند این مسئولان و مدیران نالایق ناشایست بی عرضه را در دولت 1400 اخراجشون کنید نا امیدی پاشیدن توی مغز ملت ملت افسردگی گرفتند !!! . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار