یمن پهپاد جاسوسی آمریکا را در آسمان مأرب هدف قرار داد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان استان مأرب به دست نیرو‌های هوایی ارتش سرنگون شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (یک‌شنبه) از سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز یمن خبر داد.

او گفت: پدافند هوایی توانست به لطف خدا هواپیمای جاسوسی آمریکایی (ایگل اسکن) را با موشک زمین به هوا در استان مأرب سرنگون کند.

یحیی سریع افزود: این پهپاد هنگام انجام اقدامات خصمانه در حریم هوایی منطقه المشجح در منطقه صراوح در استان مأرب ساقط شد.

او اعلام کرد: روند هدف گیری این پهپاد به دست نیرو‌های هوایی ارتش مستند شده و ویدئوی عملیات و لاشه هواپیما پخش خواهد شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: نیرو‌های ارتش در انجام مسئولیت‌های خود در حفاظت از حریم هوایی یمن و مقابله با همه عملیات خصمانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

از سوی دیگر؛ سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نیز بامداد امروز (یک‌شنبه) از عملیات پهپادی بزرگ نیرو‌های مسلح یمن علیه این ائتلاف خبرداد.

او با بیان اینکه ۱۷ فروند پهپاد انفجاری توسط نیرو‌های یمن به سمت اهدافی در عربستان سعودی شلیک شده است، مدعی شد: ائتلاف توانسته است شش فروند از پهپاد‌های یمنی را پیش از برخورد به زمین رهگیری کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع یمنی نیز گزارش داده است که، در حمله پهپادی نیرو‌های یمنی به یک پایگاه نظامی در منطقه مرزی عربستان، سه نظامی کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

نیرو‌های ارتش یمن دیروز (شنبه) نیز پایگاه هوایی ملک خالد را در خمیش مشیط در جنوب عربستان با پهپاد قاصف کی ۲ هدف قرار دادند.

توان تسلیحاتی یمن در زمینه موشک‌های بالستیک، بالدار و پهپاد پیشرفت‌های زیادی کرده است. عربستان سعودی که ابتدا این تسلیحات را وسایل آتش بازی می‌نامید اکنون برای حمایت از خود در برابر آن‌ها از دیگران درخواست کمک می‌کند و مبالغ هنگفت چند میلیارد دلاری برای تقویت پدافند هوایی خود هزینه می‌کند، اما این اقدامات بی فایده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار