جلیلی در اصفهان مطرح کرد؛

حاصل نگاه به غرب، افزایش تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ دلار

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تمام تلاش دشمنان این است که مردم را از همراهی نظام اسلامی منصرف یا از این مسیر منحرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید جلیلی شامگاه سه‌شنبه در مسجد سید اصفهان گفت: کشور‌های غربی می‌خواستند مردم را با فشار اقتصادی و تبلیغات نظامی از انتخاب‌هایشان دور کنند، اما ملتی که اسلام را آگاهانه و با اختیار انتخاب کرده بر خلاف تصور غربی‌ها در برابر تمام فشار‌ها ایستاد و یک الگوی ممتاز ارائه کرد.

او گفت: جمهوری اسلامی یادگار بزرگ حضرت امام (ره) است، اسلامیت نظام حیات می‌دهد و جمهوریت یعنی مردم آن را انتخاب می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه می‌توان با اسلام و این انتخاب به قله‌ها رسید گفت: غربی‌ها از این اتفاق نگرانند، امروز مردم در آستانه انتخابند؛ ۸ سال یک مسیری طی شد، کسانی در این ۸ سال آمدند نگاهی را بیان کردند؛ ۸ سال پیش همینجا صحبت داشتم البته کلید در نیاوردم نگفتم مشکلات کشور ۱۰۰روزه حل می‌شود برخی این‌ها را گفتند و منتخب مردم واقع شدند.


جلیلی یادآور شد: راه موفقیت و رفاه کشور را در رفتار و عملکرد ۸ ساله‌شان دیدید؛ به جایی رسیدیم که لیوان آب را نشان می‌دادند و می‌گفتند آب خوردن مشروط به مذاکره کردن است؛ می‌گفتند رای بدهید ما با همان مسیر با توافقات به نتایجی برسیم.

جلیلی ادامه داد: ۸ سال گذشت،۸۰۲ تحریم شد ۱۵۰۰ تحریم و اسناد ضد ما دو برابر شد، دلار ۳هزارتومانی به ۳۰هزار تومان رسید.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: جالب این است در ۱۰۰ روز پایانی دوره ۸ ساله علی رغم تجربه‌ای که همه به دست آوردند هنوز به راهشان پافشاری دارند.

حاصل نگاه به غرب، افزایش تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ دلار


جلیلی با بیان اینکه لازمه انتخاب، تبیین درست است گفت: عرصه انتخاب باید بر مبنای اقناع باشد نه اغوا؛ اگر کسی وعده بیشتری داد که به حقیقت نزدیک نبود در افکار عمومی به باور تبدیل شود.

او اظهار کرد: به برخی نامزد‌ها گفتم حاضریم در حضور مردم صحبت کنیم و از مباحثمان دفاع کنیم، آقای روحانی را هم دعوت کردم، چون وضع موجود حاصل کار ایشان است و هنوز هم اصرار به ادامه راهشان دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: روزی که انتخابات ۹۲ تمام شد گفتم تازه کارمان شروع شده است، در انقلاب قدرت هدف نیست، تلاش ما برای کسب قدرت و افزایش ثروت نیست، ما اگر فعالیت سیاسی می‌کنیم، برای اصلاح واقعی است.

جلیلی گفت: هدف ما این است که مردم ستم دیده آرامش و امنیت پیدا کنند. ما گفتیم به رای مردم احترام می‌گذاریم، اما وظیفه داریم کشور در مسیر صحیح برود، اگر ببینیم راه را درست می‌روید کمک کنیم و اگر ناقص است کمک کنیم و اگر خطا بود سعی کنیم تصحیح شود.

او با تاکید بر اینکه این رویکرد تفکر دولت سایه بود گفت: هرکسی وظیفه دارد در حد وسعش کمک کند، نباید در انتخابات تعارف داشته باشیم تا کشور با موفقیت پیش برود.

جلیلی گفت: دوسال پس از انتخاب آقای روحانی توافقی صورت گرفت، گفتند سخن نگویید در این مورد، مردم خوشحالند؛ ما گفتیم باید با مردم صادق بود، گذشت آن روزها، اما چه شد؟ امروز در یک انتخاب قرار داریم.

او ادامه داد: دوستانی در مناظره گفتند قول‌ها انجام نمی‌شود؛ آیا می‌خواهید کشور در ۴سال آینده به شکل روزمره ادامه پیدا کند؛ قطعا این نگاه غلط است و مشکلات کشور را حل نمی‌کند لشکر بیکاری و گرانی حل نمی‌شود مسکن مردم حل نمی‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:با پررویی می‌گویند تحریم‌ها خواهد بود.

جلیلی گفت: در این ۸ سال سعی کردیم استان به استان برویم، کارگروه‌ها را تشکیل دادیم با اصناف جلسات مختلف داشتیم، در اصفهان همین جلسات را داشتیم به یک جمع بندی رسیدیم آن هم این است که در کشور ما امروز فرصت‌ها و ظرفیت‌ها از لحاظ معنوی و مادی وجود دارد
نیرو‌های انسانی وجود دارد.

 

حاصل نگاه به غرب، افزایش تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ دلار

او بار دیگر تاکید کرد: در ۴ سال آینده کشور نباید فقط اداره شود باید جهش پیدا کند، شعار نمی‌دهیم، ادعایی است که باید از آن دفاع کرد، معتقدیم با مطالعه و بررسی میدانی با حضور در همه جا‌هایی که ظرفیت وجود دارد به یک جهش در شان ملت ایران دست می‌یابیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا نباید از جوانان اصفهانی که در کشور رتبه کسب کردند در زمینه‌های مختلف استفاده شود آیا با برنامه ریزی نمیتوان آن‌ها را به کار گرفت؟

جلیلی افزود: بهانه جویی نباید کرد در زمان کرونا این جوانان نه تنها کاهش تولید نداشتند بلکه در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردند مگه ما کم فرصت داریم؟ مگر ما امکانات کمی داریم؟ تنهاباید بها داد و باور داشت.

او با بیان اینکه مشکل بیکاری و مسکن نباید مردم را آزار دهد گفت: این جوانان می‌توانند حماسه بیافرینند، کسانی که در انقلاب حماسه آفریدند نمی‌توانند در اقتصاد حماسه بیافرینند؟! جوانان اصفهانی با شور و شوق کار‌هایی می‌کنند که همه انگشت به دهان می‌مانند. آن‌ها بدون اینکه دولتی برنامه داشته باشد اینگونه موفق شده اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پیامد‌های شیوع کرونا گفت: مسائلی مثل کرونا شناخته شده نیست، راهی برای مرتفع شدن آن هنوز نیست، اما مشکلاتی که ما دغدغه اش را در حال حاضر داریم همگی راه حل دارد چرا تحریم اینگونه در کشور ما می‌تازد؟

جلیلی گفت: در همین اصفهان اقتصاد دانانی هستند که راه حل‌های خوبی را پیشنهاد می‌دهند، اما چرا حل نمی‌شود؟ چون اولا رویکرد غلط وجود دارد.

او افزود: می‌گوییم مردم دارند رنج می‌کشند عدالت را باید حاکم کرد، اما تفکر غربگرا می‌گوید: سهم مردم به اندازه ماشینی‌ست که خریداری می‌کنند؛ کسی که ۱۰ خودرو دارد ۱۰ برابر استفاده می‌کند؛ سهم از مصارف انرژی باید به مساوات باشد تا هر طور می خواهد استفاده کند باید به مردم در این زمینه اختیار داده شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در جامعه‌ای که ادعای عدالت داریم فاصله طبقاتی به گونه ای‌ست که بسیاری افراد، ماه‌ها گوشت مصرف نمی‌کنند چرا دولت در این موضوع منفعل است؟

جلیلی گفت: اگر در موضوعات مختلف بحث می‌کنیم این وظیفه ماست طبق قانون اساسی اشتغال و امنیت شغلی حق مردم است نه اینکه تا ۲۸ سالگی جوان ما درس بخواند و دکتری بگیرد، اما بیکار باشد، اگر اشتغال برای دولت مشکل اصلی‌است باید آن را تعریف کنید باید راه حل برایش بیان کنید نه اینکه فقط حرف بزنید.

او گفت: دولت فعلی آن را رها کرد اگر می‌گوییم کشور ما ظرفیت دارد نباید مشکلات پیش آمده مانع آن شود.

نامزد ریاست جمهوری گفت: اتفاقا اگر امسال نمی‌توانید نفت بفروشید باید از آن فرآورده به دست آورید و آن را چند برابر بفروشید نه اینکه آن را بهانه‌ای کنید برای توجیه کم کاری هایتان.

جلیلی تاکید کرد: لازمه جهش تولید، جهش صادرات است روسیه سالی ۱۱هزار میلیارد دلار واردات دارد، اما ما چقد در مورد صیفی صادرات داریم این‌ها می‌تواند کالا‌های ما باشدکه صادر می‌شود کجا ما در سیاست خارجه موفق هستیم؟ باید برنامه ریزی کرد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: می‌توانید هجوم داشته باشید با همین ابزار اقتصادی، در اصفهان نشان دادند می‌توانند در این عرصه با آمریکا هماوردی داشته باشند.

جلیلی تصریح کرد: بحثمان این است به برکت جمهوری اسلامی مردم امروز باید انتخاب کنندهرکدام به ۴ سال امیدوارید باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشید تا قدم‌های بلندی برداریم.

او تاکید کرد: باید کشور را جهش دهیم نه اینکه فقط مشکل مرغ را حل کنید؛ رییس جمهور و نامزد‌هایی که این حرف‌ها را قبول ندارند باید بیایند و دفاع کنن.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم برای جهش انتخاب خواهند داشت تا به قله‌های پیشرفت برسد، کشور با نمایش اداره نمی‌شود کار و تلاش می‌خواهد برنامه قوی می‌خواهد.اگر نگاهی دارید برای همه جوانان برنامه داشته باشید تا به کشور سود برساند، با عکس و صحبت کشور اداره نمی‌شود.

جلیلی گفت: می‌گویند اگر موفقیت را می‌خواهید باید توافق کنیم، آن زمانی که گفتید توافق کردیم آمار‌های شما با این حرف‌ها منافات دارد. دو سال مردم را معطل کنید بعد آن سر دنیا یکی دیگر انتخاب شد، مشکلات حل نشد.

جلیلی تاکید کرد: حکمرانی با تعارف پیش نمی‌رود، با دوستان و یاران تعارف ندارد، در عرصه حکومت ضعف هارا باید بیان کرد، گر حکومتی است به آن کمک کنید خطا نکند و در مسیر درست حرکت کند.

او اظهار کرد: ما ۴سال آینده را با انتخابمان و با مشارکت گسترده رقم می‌زنیم؛ امروز دشمنان می‌خواهند انتخاب ۴۳ سال پیش ملت که ارتقای راهبردی پیدا کرد دوباره تکرار نشود.

جلیلی گفت: غرب نمی‌خواهند مردان بزرگ در صنعت و اقتصاد و کشاورزی پیدا شود؛ تلاششان این است ملت را از انتخاب منصرف و منحرف کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خواهش می‌کنم با تمام تلاش این انتخاب را جدی بگیریم و حضور گسترده پای صندوق رای داشته باشیم.

جلیلی گفت: عرصه انتخابات را به تببین حقایق تبدیل کنید که کسانی نیایند تجربه غلط ۸سال را به مردم تحمیل کنند.

او گفت: انتخابات عرصه سبقت گرفتن برای کار خیر است‌جبهه انقلاب باید با موفقیت در این عرصه بعد از آن تازه شروع می‌شود.

جلیلی گفت: مسئولان هرچه بیشتر شانه زیر بار مسئولیت بدهند فشار روی مردم کمتر خواهد شد و موفقیت‌های بیشتر شکل خواهد گرفت؛ امیدوارم در انتخابات یک موفقیت بزرگ داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: صبح روز انتخابات باید با قوت برای منتخب مردم تلاش‌ها ادامه پیدا کند، یک لحظه را برای پیشرفت کشور نباید از دست بدهیم.

او اظهار امیدواری کرد: با موفقیت‌هایی که صورت می‌گیرد کشور به جایگاهی که شان مردم و جمهوری اسلامی است برسد؛ آرامش حاصل شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار