ناتو: متنوع سازی زرادخانه هسته‌ای روسیه تهدیدی برای ماست

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از تهدید متنوع سازی زرادخانه هسته‌ای روسیه علیه ناتو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای در پایان نشست بروکسل از تصمیم خود برای مقابله با تهدید‌ها خبر دادند.

بر این اساس، ناتو به طور مشخص هشدار داده است به متنوع سازی زرادخانه هسته‌ای توسط روسیه واکنش نشان خواهد داد و همچنین معتقد است نفوذ فزاینده و سیاست‌های بین المللی چین چالش‌های هستند که ناتو پاسخ به آن‌ها را تکلیف خود می‌داند.

در بیانیه پایانی نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، اقدامات چین یک نوع "چالش سیستماتیک" دانسته شده است و پکن به مثابه یک خطر امنیتی برای این ائتلاف غربی توصیف شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تا زمانی که روسیه قوانین بین المللی را نقض می‌کند، بازگشت به اوضاع طبیعی امکان پذیر نیست. روسیه متنوع سازی زرادخانه هسته‌ای خود را از جمله با استقرار زرادخانه‌ای از سامانه‌های موشک‌های کوتاه برد و برد متوسط به مثابه اقدامی غیردوستانه در برابر ناتو همچنان ادامه داده است.

سران ناتو همچنین مدعی شدند هیچ قصدی برای استقرار موشک‌های هسته‌ای زمین پایه در اروپا ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۵:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ناتو گوسفند قربانی دست و پا بسته در مقابل روسیه قصاب روی زمین افتاده و اختیاری از خودش ندارد. هیچ کاری از هیچ کس هم بر نمی آید. آلمان که سگی است که برای حقش واق میزند. ولی فنلاند یک لقمه چربیست.
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۴:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
اون وقت چرا متنوع سازی زرادخانه انگلیس ،امریکا و و فرزند نامشروعشان رژیم اشغال گر فلسطین، تهدیدی برای دنیا به حساب نمی اد؟ چرا کارد میوه خوری دیگران تهدبد علیه شماست، اما بمب هسته ای شما بی خطره، حتی برای هیروشیمای ژاپن هم خطری نداشت.؟
آخرین اخبار