استولتنبرگ: روابط ما با روسیه در پایین‌ترین سطح قرار دارد/ جنگ سردی با چین وجود نخواهد داشت

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در اظهاراتی با هشدار به روسیه اعلام کرد جنگ سردی میان این سازمان و چین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنرانی خود در جمع اعضای این سازمان به اعلام مواضع ناتو در قبال روسیه و چین پرداخت.

او در سخنرانی خود اتهاماتی را علیه مسکو مطرح کرد و گفت: روابط ما با روسیه در پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد. مهمترین پیامی که به روسیه می‌دهیم آن است که ما متحد هستیم و مسکو نخواهد توانست بین ما تفرقه ایجاد کند. دست ما همچنان برای گفتگو با روسیه دراز است و پیش از دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسش، گفتگو‌هایی بین متحدان صورت خواهد گرفت.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در ادامه اعلام کرد: هیچ جنگ سرد جدیدی با چین وجود نخواهد داشت، اما مسئله سازگاری با چالش‌ها مطرح است.

استولتنبرگ همچنین گفت: تصمیمات که امروز اتخاذ خواهیم کرد، پیام مهمی درباره اتحاد این سازمان است. به تقویت توان دفاع جمعی خودمان بر اساس برنامه ۲۰۳۰ ناتو ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری رویترز  پیش از این نوشت: سران ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) امیدوارند که روز دوشنبه در نشست خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، فصلی جدید در روابط دو سوی اقیانوس اطلس بگشایند و برای نخستین بار توافق کنند تا روی مسئله مقابله با تغییرات اقلیمی و مقابله با قدرت نظامی فزاینده چین تمرکز کنند.

به نوشته این خبرگزاری، هدف از برگزاری این نشستِ سران که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو آن را «زمانی سرنوشت‌ساز» خوانده است، ورق زدن چهار سال پرتنش با دونالد ترامپ، سلف جو بایدن در کاخ سفید است که اعتماد را در این ائتلاف متزلزل کرده بود و این سازمان را یک سازمان «منسوخ» خوانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار