معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در قزوین گفت: برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی مشکلات مربوط به این حوزه را کاهش دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن روشن پژوه، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین اظهار داشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی به اندازه‌ای مهم است که جزو اولویت‌های سطوح مختلف اجرایی کشور و یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: اعضای این کمیته در جایگاه مهم و اساسی قرار دارند و باید از طرفی جوابگوی مطالبات مردمی و از طرفی هم پاسخگوی دستورالعمل‌های سطوح اجرایی باشند و اقدامات این کمیته در دنیا و آخرت آن‌ها تاثیرگذار است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی و مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و عواملی مختلف دست به دست هم می‌دهد تا آسیب اجتماعی به وجود بیاید و کنترل آن هم نیازمند اجرای اقدامات مختلفی است.

روشن پژوه اضافه کرد: بهبود وضعیت اجتماعی کشور بدون توجه به اصلاح عرصه‌های کارکردی جامعه، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عملکرد نهاد‌های مرتبط انتظار دست نیافتنی است و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

وی اظهار داشت: وقتی که دستگاهی اسم اعتیاد را بر روی خود گذاشت به معنای این نیست که کنترل آن تنها وظیفه آن سازمان است و در درمان و کنترل آسیب‌های مربوط به اعتیاد یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وظیفه هدایت این مسیر را دارند، ولی تمامی دستگاه‌های مختلف تاثیرگذار هستند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید چند اصل را رعایت کنیم، افزود: توجه به کرامت و جایگاه انسانی افراد مهم‌ترین اصل در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی است که باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات کنترل و کاهش آسیب اجتماعی که مداخلات هر فرد رصد شود یکی از مهم‌ترین اموراتی است که باید در سطح کشور و استان برای رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه کنترل و درمان اعتیاد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.