فعالیت ۲۷ مرکز در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۷ مرکز در حوزه پیشگیری از اعتیاد زیرنظر این نهاد فعالیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد گفت: ۲۷ مرکز در زمینه اعتیاد زیرنظر اداره کل بهزیستی قزوین فعالیت می‌کنند که شامل مراکز و مجموعه‌های اقامتی، توانمندسازی، موبایل ون، باشگاه مثبت و توانمندسازی است.

به گفته وارثی ۳۹۷ هزار و ۵۸۶ نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور توسط ۵۴ تیم خدمات خود را در استان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بیماران پذیرش شده در مراکز اقامتی متجاهر و تمایلی ۲ هزار ۴۹۷ نفر است که این افراد در دوران مشخص شده خدمات لازم خود را دریافت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد، براساس دستورالعمل سازمان بهزیستی مرکز جامع اعتیاد راه‌اندازی شده و در حد توان خدمات لازم در این زمینه را ارایه می‌کند که البته در این مراکز مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

به گفته وارثی، کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قزوین جزو بهترین مراکز ترک اعتیاد کشور محسوب می‌شود که اقدامات مختلف و متنوعی در آن انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد وظیفه اصلی بهزیستی، درمان است، تاکید کرد: کار اجتماعی رویکردی زمان‌بر است و نباید در این زمینه به هیچ وجه آمارمحور عمل کنیم تا با این وسیله بتوانیم یک کار عمقی و اساسی را به انجام برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: تمامی برنامه‌های اداره بهزیستی استان به نوعی با موضوع اعتیاد گره خورده و به همین لحاظ سعی داریم اقدامات خود را به گونه‌ای انجام دهیم که میانگین استانی در این زمینه روز به روز کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.