کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنت امروز جانشین نتانیاهو خواهد شد

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنت و لاپید، امروز پس از کسب رأی اعتماد کنست، جایگزین کابینه بنیامین نتانیاهو خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بالاخره پس از مدت‌ها تلاش و مقابله با موانع مختلف، کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت، رئیس یامینا و یائیر لاپید، رئیس یش عتید، یکشنبه شب رأی اعتماد در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را کسب می‌کنند و بنت به عنوان سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی سوگند یاد می‌کند و جایگزین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی می‌شود.  

نتانیاهو پس از  ۱۲ سال نخست وزیری، که  یکی از طولانی‌ترین دوره‌های نخست وزیری در جهان است، از مقام خود برکنار خواهد شد.

جلسه ویژه کنست با معرفی اعضای کابینه بنت و بیان رویکرد این کابینه آغاز خواهد شد. در مرحله بعدی لاپید سخنرانی خواهد کرد و پس از آن نتانیاهو و نمایندگان ۱۳ جناح در کنست سخنرانی خواهند داشت. سپس  جایگزینی یاریو لاوین، سخنگوی کنست با میکی لوی به رای گذاشته خواهد شد و در انتهای اعضای کنست به کابینه جدید رای اعتماد خواهد داد.

در صورت تصویب کابینه، بنت و لاپید به عنوان نخست وزیر برای هر دو نیم دوره خود و به دنبال آن سایر وزرا سوگند یاد می‌کنند. نخستین جلسه کابینه جدید اواخر یک‌شنبه شب برگزار می‌شود و عکس تشریفاتی اعضای کابینه دوشنبه در محل اقامت رئیس رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد.

منابع نزدیک به نتانیاهو گفتند که اگر واقعاً بنت جایگزین نتانیاهو شود، عزیمت نتانیاهو ​​از دفتر نخست وزیری و سپس محل اقامت رسمی او در خیابان‌های بالفور و اسمولنسکین در قدس اشغالی بلافاصله هماهنگ می‌شود.  

لاپید در کابینه جدید به عنوان وزیر خارجه، بنی گانتس، رئیس آبی و سفید به عنوان وزیر جنگ، آویگدور لیبرمن، رئیس یسرائیل بیتنو به عنوان وزیر دارایی، گیدئون صار، رئیس امید جدید، وزیر دادگستری، مراف میکائیل، رئیسحزب کار ، وزیر حمل و نقل و نیتزان هوروویتس رئیس مرتز، وزیر بهداشت خواهد بود.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری بنت امروز جانشین نتانیاهو خواهد شد

انتصابات نهایی برای پست‌های وزارت که شنبه شب رسماً اعلام شد شامل ناخمن شای، به عنوان وزیر امور دیاسپورا،  اوریت فارکاش هاکوهین، به عنوان وزیر علوم و فناوری است.

پس از آن که بینامین نتانیاهو، موفق به تشکیل کابینه و ائتلاف جدید نشد، «یاریو لوین»، رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی یائیر لاپید را مامور تشکیل  کابینه جدید قرار داد.

ریولین پیشتر اعلام کرد جلسه رای اعتماد اعضای کنست به کابینه جدید این رژیم روز یک‌شنبه برگزار می‌شود.

بر اساس توافق ائتلاف، «نفتالی بنت»، رئیس حزب یامینا، و «یائیر لاپید»، از حزب میانه روی یش عتید، توافق کردند که کرسی نخست وزیری را تقسیم کنند و هر کدام دو سال در این نقش خدمت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار