احتمال ملتهب شدن اوضاع در قدس اشغالی با برگزاری راهپیمایی پرچم

قدس اشغالی روز‌های سخت و پرالتهابی پیش رو دارد و صهیونیست‌ها با برگزاری راهپیمایی پرچم، اوضاع را به سمت رویارویی سوق می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان درباره مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها که قرار است سه شنبه آینده برگزار شود به توافق رسید.

بر اساس این توافق، مسیر راهپیمایی از باب العامود و سپس باب الخلیل عبور خواهد کرد و شرکت کنندگان در راهپیمایی به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها از محله یهودی و دیگری از مجاورت محله اسلامی در بخش قدیمی قدس عبور می‌کند و در نهایت به دیوار براق منتهی می‌شود.

فلسطینیان عصر دیروز تجمعی در حمایت از اهالی محله شیخ جراح در قدس اشغالی برگزار کردند. این تجمع به درخواست کمیته عالی پیگیری اعراب به عنوان عالی‌ترین هیئت نمایندگی فلسطینیان مناطق ۴۸ برگزار شد. گروه‌های صلح طلب صهیونیستی نیز در این تجمع شرکت داشتند.

الیاس کرام، خبرنگار شبکه در قدس در گزارشی که با پخش تصاویری از تجمع حمایت از محله شیخ جراح همراه بود گفت: مسئله شیخ جراح دیگر موضوع محله‌ای که با اشغال مبارزه می‌کند نیست بلکه این محله به نماد وحدت فلسطینیان تبدیل شده است. علاوه بر این طرفداران جناح چپ تل آویو و طرفداران صلح نیز در حمایت از مقاومت فلسطینیان در تجمع شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تجمع، آنچه را در محله شیخ جراح روی می‌دهد به منزله پاکسازی نژادی دانستند و بر ضرورت توقف آن تاکید کردند و خواستار پایان اشغال شدند.

محمد کناعنه، دبیرکل جنبش ابناء‌البلد در این تجمع گفت: ما همه جا در کنار ملت فلسطین هستیم و از مبارزات آن علیه استعمار و شهرک سازی و علیه این اراذل و اوباشی که هر روز متعرض زندگی و حقوق ما می‌شوند حمایت می‌کنیم.

به دنبال اعلام توافق پلیس رژیم صهیونیستی با شهرک نشینان درباره برگزاری راهپیمایی پرچم در روز سه شنبه آینده، التهابات در قدس اشغالی به اوج خود رسیده است. قدس روز‌های سختی در پیش دارد و فلسطینیان می‌گویند از رویارویی ترسی ندارند.

عوفر کسیف، عضو کنست رژیم صهیونیستی گفت: این تصمیم، جنایتکارانه است، زیرا رژیم اشغالگر جنایتکار است و از راهپیمایی که نژادپرست‌ترین افراد در آن شرکت می‌کنند و می‌خواهند فلسطینیان را به چالش بکشند، حمایت می‌کند. این تصمیم بسیار احمقانه است، زیرا به خشونت و درگیری منجر خواهد شد.

راهپیمایی پرچم میراثی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوره او در حال پایان است برای کابینه آینده تل آویو و جانشین خود نفتالی بنت به عنوان یکی از حامیان سرسخت شهرک سازی، به جا می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار