حاشیه سد وحدت سنندج پاکسازی شد

حاشیه سد وحدت سنندج امروز جمعه در پنجمین روز از هفته محیط زیست با حضور پرسنل محیط زیست و جمعی از دوستداران محیط زیست پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فواد مصطفی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در حاشیه پاکسازی سد وحدت اظهار داشت: در این حرکت نمادین حاشیه دریاچه سد وحدت به مساحت حدود پنج کیلومتر از وجود پسماند و زباله پاکسازی شد.

اواضافه کرد: به منظور جلب افکار عمومی و برانگیختن حساسیت در مردم و مسوولان نسبت به آلودگی و تخریب محیط زیست، بخشی از مسیر حاشیه سد پاکسازی شد.

مصطفی نژاد با بیان اینکه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست باید به یک وظیفه همگانی تبدیل شود، اضافه کرد: تمیز نگه‌داشتن طبیعت می‌تواند به زیبایی آن مکان کمک کند و همه باید در حفظ زیبایی طبیعت کوشا باشیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد‌ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

هفته محیط زیست سال جاری از ۱۷ تا ۲۳ خرداد با شعار" نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی" است که با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی در آگاهی رسانی و یادآوری حفاظت و صیانت از سرمایه‌های ملی دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.