خلیج فارس تا اواسط هفته آینده مواج است

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی، خلیج فارس تا اواسط هفته آینده مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اواسط هفته پیش رو با افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی بر روی خلیج فارس و در سواحل استان، دریا به تناوب مواج خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: در این مدت همراه با وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک نیز در برخی از نقاط استان وجود دارد.

او با اشاره به پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضع جوی و دریایی استان، ادامه داد: آسمان استان در این مدت صاف همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گاهی گردوخاک خواهد بود و فردا در برخی نواحی جنوبی مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی و در نواحی جنوبی گاهی جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود که سرعت آن امروز ۱۰ تا ۳۸ و از امشب به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی و در فراساحل جنوبی ۱۲ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انصاری، ارتفاع موج را امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی و در فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.

او گفت: دیر در شبانه روز گذشته با ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوشهر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۳ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۰۷، جزر دوم ساعت ۱۶:۵۹ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۳ روی می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.