خادمی:

تکمیل آزادراه مراغه- هشترود هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به وضعیت آزادراه مراغه – هشترود گفت: این طرح براساس برآورد‌های کارشناسی به هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از آزادراه مراغه – هشترودگفت:این میزان اعتبار برای تکمیل این آزادراه به طول ۱۱۰ کیلومتر هزینه خواهد شد که با بهره برداری از آن، تردد در مسیر شهر‌های آذربایجان شرقی و غربی را به مرکز کشور تسهیل خواهد کرد.

اوافزود: اجرای این طرح همچنین موجب ایجاد کوتاه‌ترین مسیر دسترسی به مرز‌های غربی و عراق از طریق مرز زمینی تمرچین خواهد بود.

او اعلام کرد: در این راستا، سهم دولت در اجرای این طرح برای تکمیل این طرح حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ خواهد بود که این بودجه در حال پیگیری و تخصیص بوده که حدود ۴۰ میلیارد تومان آن از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین شده و قول مساعد برای تامین حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز ارائه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشوربا بیان اینکه آزادراه مراغه – هشترود در قالب طرح‌های اولویت دار در بودجه امسال قرار دارد گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای بهره برداری از ۳۲ کیلومتر از قطعات دوم و سوم این طرح تا پایان فصل کاری امسال آغاز می‌شود.

خادمی ابراز امیدواری کرد سهامداران این طرح شامل بانک سپه و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز همگام با دولت برای تامین سهم خود در اجرای این طرح اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.