مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع):

بانک اطلاعات جامع رضوی آماده می‌شود

مدیر بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: اطلاعات مربوط به امام رضا (ع) در بانک اطلاعاتی به منظور ایجاد بستری برای فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی درحال آماده شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود رضا برازش مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در نشست خبری به منظور تمهیدات در نظر گرفته شده برای نوزدهمین دوره جشنواره ملی امام رضا (ع) گفت: هم افزایی میان دستگاهی به منظور گسترش فرهنگ رضوی در سطح کشوری و جهانی از اهداف مهم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) است.

او افزود: بنیاد امام رضا (ع) بنیادی ملی است که دفتر آن، برخلاف دیگر نهاد‌های بین المللی که در پایتخت مستقر هستند، در مشهد قرار گرفته به همین دلیل همکاری مسئولان و نهاد‌های متخلف با این بنیاد نشان دهنده این است که مشهد ظرفیت پذیرش نهاد‌های بین المللی را نیز دارد.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در تلاش است تا از حالت جشنواره به سمت بنیاد بودن حرکت کند. امروز در حقیقت جشنواره یکی از محور‌های فعالیتی این مجموعه است.

برازش بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف است چراکه برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف گاهی بودجه ما کافی نیست و از طریق تفاهم نامه‌های چند جانبه، این فعالیت‌ها را تحقق می‌بخشیم.

او تصریح کرد: تاکید ما در بنیاد این بوده است که مجموعه ستادی تا حد امکان کوچک نگه داشته شود و بودجه‌های ما در راه خرید آثار هنری و فعالیت‌های فرهنگی بیشتر استفاده شود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تاکید کرد: جمع آوری تمامی اطلاعات مربوط به امام رضا (ع) در یک بانک اطلاعاتی فعالیت دیگری است که تا حد زیادی انجام شده و همچنان در حال پیگیری است؛ این فعالیت می‌تواند بستری برای کلیه فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی مرتبط با امام رضا (ع) ایجاد کند.

برازش ضمن اشاره به انتخاب ۷ خادم برگزیده فرهنگ رضوی توسط بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: از شنبه روند معرفی این افراد آغاز می‌شود که نخستین فردی که برای این منظور در نظر گرفته شده، حجت الاسلام راشد یزدی است که بیش از ۴۰ سال است به مشهد نقل مکان کرده و در حرم امام رضا (ع) در حال خدمت به مردم است.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.