آغاز به کار کارگاه ملی گرافیک سیره رضوی در مشهد

کارگاه گرافیک با موضوع "مردم داری و کرامت انسانی در سیره رضوی" با تاکید بر تولید فضای مجازی با حضور ۷۰ هنرمند از سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجلال فیاضی مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) در مراسم آغاز به کار این کارگاه گفت: در مدت سه روز برگزاری این کارگاه، هنرمندان زیر نظر استادان برتر، آثار گرافیکی ویژه فضای مجازی و اکران‌های شهری تولید می‌کنند.

او افزود: در این کارگاه کشوری که با میزبانی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و با همکاری نهضت مردمی پوستر انقلاب و کانون هنر شیعی برگزار می‌شود هنرمندانی از ۱۴ استان کشور حضور دارند و زیر نظر استادانی مانند مسعود نجابتی و محمد رضا دوست‌محمدی به فعالیت می‌پردازند.

مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی به سابقه فعالیت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اشاره و ادامه داد: بیش از ۲۰ سال از فعالیت این بنیاد می‌گذرد و تاکنون توفیقات زیادی در بحث تولیدات فرهنگی و هنری مبتنی بر سیره رضوی در قالب برگزاری جشنواره امام رضا (ع) داشته است با این حال از سه سال قبل با رویکرد جدید مدیریت بنیاد امام رضا (ع) بازنگری گسترده‌ای در برنامه‌های این جشنواره شد.

فیاضی بیان کرد: با اتخاذ این رویکرد، تعداد برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) از ۳۵ مورد به ۱۰ مورد تقلیل یافت و در مقابل فضای مجازی در تولیدات این جشنواره مورد توجه ویژه قرار گرفت و سمت و سوی بسیاری از برنامه‌ها به سمت فضای مجازی سوق یافت.

او تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا مراسم اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) مانند سال‌های قبل  برگزار نخواهد شد و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته این مراسم با همه بخش‌های خود در رسانه ملی پخش خواهد شد.

کارگاه گرافیک با عنوان "همدلی" و با موضوع مردم‌داری و کرامت انسانی در سیره رضوی به مدت سه روز در مشهد در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه این کارگاه با معرفی آثار برتر عصر جمعه این هفته با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار