خادمی:

طول خطوط ریلی کشور سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست که ۳۰ درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور  در آیین آغاز عملیات پروژه کنارگذر شرقی بناب با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث زیرساخت ها، توسعه بزرگراه‌ها و توسعه راه‌های ریلی کشور گفت: اقدامات بزرگی در توسعه ریلی و آزادراهی و بزرگراهی در کشور در حال انجام است و سال گذشته برای اجرای طرح‌های زیرساخت‌های کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که ۱۷ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

او با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه‌های زیرساختی در کشور ۸۰ هزار نفر بطور مستقیم در کارگاه‌های پروژه‌ها مشغول کار هستند، افزود: در بحث آزادراهی نیز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.

او با اشاره به اجرای پروژه‌های این وزارتخانه در آذربایجان شرقی اعلام کرد: در این استان ۲ مسیر ریلی داریم و ۶ پروژه آزادراهی را نیز کار می‌کنیم و در تلاش هستیم با بهره برداری از خط ریلی میانه – تبریز طی ماه‌های آتی مسیر ریلی تهران - تبریز ۱۱۴ کیلومتر و زمان سفر در این مسیر به مدت پنج ساعت کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، ۱۰ کیلومتر و قطعه ۲ پروژه نیز به طول ۹ کیلومتر است که پیش بینی می‌شود با اعتبار برآورد شده ۴۰۰ میلیارد تومان در چهار سال آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.