آخرین‌های انتخاباتی شورا‌های شهر استان ایلام؛

از برقراری امنیت انتخابات توسط نیروی انتظامی تا به زانو درآوردن دشمنان توسط اصناف

کم‌کم به انتخابات نزدیک می شویم و در استان ایلام نیز خبرهایی از کاندیدا‌های شرکت کننده در انتخابات شوراهای شهر به گوش می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ شهاب عزیز زاده جانشین انتظامی استان ایلام، گفت: انتخابات فرصتی برای مردم است که سکان هدایت کشور را به دست افراد لایق و واجد شرایط و دارای معیار‌های لازم در جهت پیشبرد اهداف جامعه قرار دهند.

او ادامه داد: انتخابات برای مردم نعمتی بزرگ است که با حضور آگاهانه، خود آینده‌ی کشور را مشخص کنند و به دشمنان بفهمانند که پای نظام و انقلاب هستند و به هیچ وجه دست از حمایت ایران اسلامی بر نخواهند کشید.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رعایت و حفظ شور انتخاباتی، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و اکنون در تلاشند که انتخابات ۲۸ خرداد ماه را کمرنگ نشان دهند، اما مردم باری دیگر با بصیرت خود در پای صندوق‌های رای خالق حماسه‌ای دیگر خواهند شد.

جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تولید امنیت نیاز به مشارکت همگانی دارد، ادامه داد: برقراری امنیت انتخابات جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی استان برای برقراری این مهم ضمن تعامل با بزرگان متنفذین و ریش سفیدان برنامه‌های خود را با تشکیل قرارگاه ویژه حول سه محور قبل از انتخابات حین انتخابات و بعد از انتخابات ایجاد کرده است.

او به رصد فعالیت کاندیدا‌ها در فضای مجازی توسط پلیس فتا اشاره کرد و افزود: خواسته پلیس از مسئولان ستاد‌های انتخاباتی این است که با تبلیغات مطلوب و در چهارچوب مصوبات تعیین شده خود را همگام با پلیس و مردم در تامین امنیت شریک سازند.

اصناف برای به زانو درآوردن دشمنان تلاش ویژه‌ای داشته‌اند

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در دیدار با تعدادی از اصناف استان ایلام، گفت: همانگونه که اصناف در دوران دفاع مقدس و درکنار رزمندگان و حتی در خط مقدم پشتیبان انقلاب بودند در دوران شیوع ویروس کرونا نیز پا به پای عزیزانمان در بهداشت و درمان و پلیس همکاری داشتند.

او افزود: تلاش‌های اصناف در دوران کرونا بر هیچ فردی پوشیده نیست و این عزیزان با توجه به شرایط سخت اقتصادی، همراهی و پشتیبانی خوبی را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در سطح جامعه داشتند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: پشتیبانی اصناف موجب شد تا عزیزانمان در حوزه سلامت با آرامش بهتری به معالجه بیماران کرونایی بپردازند.

او اظهار کرد: تولید امنیت در جامعه حاصل مشارکت اصناف، بازاریان و سایر نهاد‌های مردمی است، اما در همه موضوعات و خصوصا امنیت اقتصادی، نقش اصناف پررنگ بوده است.

او با بیان اینکه تعامل پلیس و جامعه اصناف نقطه عطفی برای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح جامعه است، مطرح کرد: نیروی انتظامی همواره از این مشارکت و همراهی برای تامین امنیت و آرامش در جامعه بهره برده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مأموریت بزرگ و مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: هوشیاری و پایبندی اصناف به ارزش‌های انقلاب اسلامی به دشمنان اجازه نخواهد داد این قشر زحتکش را دستاویز برنامه‌های سوء خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: نقش تاثیرگذار اصناف در دوران برگزاری انتخابات‌های گذشته نقش ممتاز و بی‌بدیلی بوده است و در این برهه از زمان نیز قطعاً با حضورشان و دعوت مردم به حضور باشکوه و گسترده در پای صندوق‌های رأی، ولایتمداری خود را به مرحله ظهور خواهند رساند.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن شعبانعلی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام با ذکر احادیثی از ائمه اطهار به موضوع کسب روزی حلال و همچنین یونس هواسیان به موضوع پشتیبانی و حمایت اصناف از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب پرداختند.

بزرگان و ریش سفیدان سرمایه‌های گران بهای جامعه هستند

سرهنگ مظفر مهدیخانی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول در نشست هم اندیشی پلیس با ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین محلی شهرستان چرداول گفت: امنیت اساسی‌ترین نیاز بشر و زیر بنای تمامی فعالیت‌های یک جامعه بشمار می‌آید و تا خللی در این نعمت بزرگ ایجاد نشود ارزش و اعتبار آن برای انسان آشکار نخواهد شد.

او افزود: مقوله امنیت به حدی با اهمیت است که اگر تأمین نشود انسان قادر به تهیه مایحتاج ضروری خود نیز نخواهد بود و حیاتش به مخاطره خواهد افتاد.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول ادامه داد: برقراری نظم و امنیت فقط با کار انتظامی و اقدامات سلبی امکانپذیر نیست بلکه نیازمند مشارکت فعال همه آحاد و اقشار اجتماع است و از این جنبه همکاری بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان با پلیس می‌تواند موثر واقع شود.

او بیان کرد: بعضا جرائم خشنی در سطح جامعه رخ می‌دهد که از مسئله پیش پا افتاده و جزئی شروع شده که به علت ناتوانی در حل مسائل توسط طرفین است و اینجاست که بزرگان و معتمدان محلی با دخالت به موقع و قبل از اینکه یک مسئله پیش پا افتاده به مسئله‌ای جبران ناپذیر تبدیل شود از آن جلوگیری کنند.

سرهنگ مهدیخانی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و سم پاشی‌های رسانه‌ای بیگانگان برای دلسرد کردن مردم و خصوصاً جوانان برای عدم حضور در این حماسه ملی از بزرگان و سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدان خواستاریم که با استفاده از نفوذ و اثر کلام خود جوانان و اهالی محله خود را نسبت به توطئه دشمنان آگاه کنند تا در روز ۲۸ خرداد ماه خالق حماسه‌ای دیگر شوند.

در خاتمه این دیدار محمد احمدی دبیر شورای معتمد پلیس شهرستان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی انتظامی شهرستان خصوصاً در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از فرمانده انتظامی شهرستان خواست اجرای اینگونه طرح‌ها را به صورت ویژه در دستور خود قرار دهند چرا که این امر موجب افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس شده است.

تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای دانش افزایی جوانان

اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان سیروان با موضوع اوقات فراغت با حضور رحیمی مقدم فرماندار، عباس زاده رئیس ورزش و جوانان سیروان و اعضای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

عباس زاده رئیس ورزش و جوانان شهرستان سیروان در ابتدای جلسه با اشاره به فرصت مناسب تعطیلات تابستان برای دانش افزایی جوانان در زمینه‌های مختلف ورزشی، هنری، علمی و اشتغال زایی، گفت: اوقات فراغت جوانان شاید از مهمترین و اصلی‌ترین موضوعات امور جوانان نه تنها در تابستان بلکه در کل سال بوده که در این راستا کلاس‌های مختلف ورزشی و فرهنگی در بخش مرکزی و کارزان برای آقایان و بانوان دایر می‌باشد.

او ادامه داد: برای داشتن اوقات غنی بایستی خودمان را با نیاز‌های نسل جوان بروز کنیم و براساس خواسته‌های آن‌ها برنامه‌های متنوعی را تدوین نماییم.

رحیمی مقدم فرماندار سیروان نیز در این جلسه، گفت: خرداد ماه یکی از پراتفاق‌ترین ماه‌های دوران انقلاب بوده و همه اعضای ستاد باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

او مطرح کرد: باید ذائقه جوانان شناسایی شود و در قالب تفریحات سالم برای آن‌ها کلاس‌های مختلفی ایجاد کرد.

او ادامه داد: همچنین نیازسنجی مناسب و بومی کردن این نیاز‌ها باید در اولویت ادارات قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سیروان بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای فعالیت‌های اوقات فراغت اهمیت بسزایی دارد که شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص می‌بایست راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم را بکار گیرند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.