ارتفاع موج در آب‌های بوشهر به ۳ متر می‌رسد/ کاهش گرمای هوا

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: خلیج فارس از فردا تا دوشنبه هفته آینده مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر فردا (پنجشنبه۲۰ خرداد) تا پایان دوشنبه آینده (۲۴ خرداد) به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس، و سواحل استان، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش یابد.

او از دریانوردان خواست از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین آسمان استان را تا فرداصاف همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و گاهی  گردوخاک پیش‌بینی کرد و گفت: فردا در برخی نواحی جنوبی مه صبحگاهی رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی و در نواحی جنوبی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ و در برخی از ساعات بر روی دریا و در سواحل ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او افزود: ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و در برخی از ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش شدت گرما، اعلام کرد: در شبانه روز گذشته اهرم، برازجان و خورموج با ۴۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان بوده‌اند.

انصاری بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا  ۵۴ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۰۲، جزر دوم ساعت ۱۵:۵۲ و مد دوم ساعت ۲۱:۲۶ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.