دریا مواج و دما به ۵۰ درجه نزدیک می‌شود

هواشناسی بوشهر خلیج فارس را از امروز تا اواسط هفته آینده مواج پیش‌بینی و اعلام کرده دما اوایل هفته آینده در برخی نقاط به ۵۰ درجه سلسیوس نزدیک می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی ساعات در فراساحل به سبب افزایش وزش باد، تا حدودی دریا مواج خواهد شد. دوباره با تقویت جریان‌های شمال غربی از شنبه تا اواسط هفته آینده ارتفاع موج، به ویژه در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت. 

هادی سالاری افزود: همچنین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد یکشنبه و دوشنبه هفته آینده یعنی ۱۶ و ۱۷ خرداد با توجه به وزش باد شدید وافزایش دما، دمای هوا در برخی مناطق غیر ساحلی (بخش‌هایی از دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم) به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد و بنابراین توصیه می‌شود تدابیر لازم  برای صرفه جویی در مصرف آب و برق اندیشیده شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: مردم نیز در این دو روز برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعات گرم بپرهیزند.

سالاری، آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۲ در برخی ساعات تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، و در ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۹ ایستگاه از ۱۲ ایستگاه هواشناسی در این استان دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند، افزود: برازجان با ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر بوده است.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۲۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۱۶، مد دوم ساعت ۱۵:۱۱ وجزر دوم ساعت ۲۲:۳۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.