پنتاگون: بیش از ۵۰ درصد از نیروهایمان از افغانستان خارج شده اند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد از خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۱۱ سپتامبر که موعد نهایی خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان است، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز سه شنبه اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد از روند خروج این نیرو‌ها کامل شده است.

بر اساس اعلام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام، از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل دستور خروج از افغانستان را در ماه آوریل داد، وزارت دفاع آمریکا تقریبا معادل ۵۰۰ محموله هواپیمای C-۱۷ از افغانستان خارج کرده است.

ارتش آمریکا موظف است تا حدود ۲۵۰۰ سرباز، ۱۶۰۰ پیمانکار غیر نظامی و صد‌ها تن تجهیزاتی که در افغانستان هستند را تا تاریخ ۱۱ سپتامبر- بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا- از این کشور خارج کند.

تا کنون فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام کنترل شش تأسیسات نظامی را تحویل وزارت دفاع افغانستان داده است. این در حالی است که هنوز ارتش آمریکا از پایگاه هوایی «بگرام» که در ۳۰ مایلی (۵۰ کیلومتری) شمال شرقی کابل قرار دارد، خارج نشده است.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرده است: ما انتظار نقل و انتقال‌های بیشتر پایگاه‌ها و دارایی‌های نظامی را در آینده داریم.
ارتش آمریکا که به دلیل حفظ امنیت عملیات هایش، از اعلام دقیق خروج نیروهایش خودداری می‌کند، اعلام کرد دیگر هیچ تخمینی در خصوص درصد خروج نیروهایش صادر نمی‌کند.

گفتنی است روز گذشته نیز «ژنرال فرانک مک کنزی» فرمانده سنتکام اعلام کرده بود آمریکا حدود نیمی از روند خروجش از افغانستان را تکمیل کرده و همچنان در حال انجام این روند تا ضرب الاجل ۱۱ سپتامبر به منظور خروج از این کشور است.
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین گفته بود ماه‌های اتی برای آینده افغانستان حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.