معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی:

روز انتخابات خاموشی نخواهیم داشت

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده طی ۷۲ ساعت از جمله روز ۲۸ خرداد، روز رأی گیری، قطع برق و خاموشی در بخش خانگی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وحید باغیشنی در جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در  مدت  ۷۲ ساعت که خاموشی اعمال نمی شود،دریچه‌های آب سد‌ها برای تولید برق آبی باز خواهد شد تا کسری تولید برق در این مدت جبران شود هرچند باتوجه به کمبود بارندگی به ذخیره آب سد‌ها نیاز است، اما اهمیت تأمین برق در روز انتخابات دارای اولویت است.

او افزود: امیدواریم در این ایام خاموشی برق نداشته باشیم با این حال علاوه بر فعالیت شبانه روزی و معمول گروه‌های اتفاقات و عملیات شرکت برق، گروه‌های دیگری را نیز برای وقوع بدترین سناریو‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: به دلیل به هم پیوستگی شبکه در صورت بروز حوادث، مولد‌های اضطراری فعال خواهند شد و همچنین آمادگی لازم برای بروز هرگونه حوادث و اتفاقات در نیروگاه‌های استان ایجاد خواهد شد.

باغیشنی بیان کرد: با این حال ستاد‌های انتخابات و بخش‌های اصلی انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید مولد‌های برق کوچک و سیار تأمین و آماده عملیات کنند و در صورت لزوم مولد‌های کوچک در اختیار ستاد‌ها قرار دهند.


بیشتر بخوانید


 

او تصریح کرد: طی ۷۲ ساعت یاد شده برنامه منظم برای مدریت مصرف برق کشاورزی و صنعت اتخاذ شده و در خصوص قطع برق بخش کشاورزی، تفکیک قطع برق کشاورزی از روستا‌ها و حوزه‌های رای گیری روستایی مد نظر گرفته خواهد شد.

محمد علی نبی پور، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به نیاز شعب اخد رأی و تجهیزات الکترونیکی انتخابات امیدواریم در روز رأی گیری قطع برق در استان نداشته باشیم و خللی در روند انتخابات در استان ایجاد نشود.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.