خسارت های سنگین خاموشی ها به کشاورزان/ برق چاه‌های کشاورزی ۲ نوبت در روز قطع می‌شود!

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قطع بی‌برنامه برق مشترکان بخش کشاورزی، موجب تشدید خسارات و تاثیر منفی بر عملکرد بخش تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  قطعی برق در بخش کشاورزی، به رغم ضرورت وجود آن، به علت تاثیری که بر میزان تولید می‌گذارد، موجب خسارات و آسیب‌های فراوانی در این حوزه شده است.

او افزود: قطع برق که نخستین اثر آن در خاموشی چاه‌های کشاورزی و اختلال در روند آبرسانی نمایان می‌شود، سبب اختلال در آبیاری کشتزار‌ها و باغ‌ها و نیز بروز برخی اختلافات میان کشاورزان در استفاده از سهم آبشان شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: قطعی برق در بخش کشاورزی که بدون جدول برنامه و به صورتی آنی، بی‌خبر و هر روزه است،  در برخی شهرستان‌های استان حتی ۲ نوبت در روز قطع می‌شود.

ساربان بیان کرد: نگرانی کنونی کشاورزان از قطع برق چاه‌های کشاورزی، احتمال سوختن موتور پمپ‌های آب است که خسارت جدی برای این بخش محسوب می‌شود.


بیشتربخوانید


او تصریح کرد: قطع جریان برق در زیربخش کشت گلخانه‌ای خراسان رضوی هم موجب وارد آمدن خسارت‌های هنگفتی به فعالان این حوزه شده که میزان دقیق آن در حال بررسی برای اعلام است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: کمترین خواست بهره‌برداران بخش کشاورزی خراسان رضوی، که در نشست اخیر گروهی از مدیران و فعالان آن با مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان مطرح شد، اعلام به‌هنگام جدول زمان‌بندی برنامه قطع جریان نیرو توسط متولیان امر است.

ساربان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع برنامه قطع برق، موجب آمادگی کشاورز برای اجرای تمهیدات لازم و مناسب به منظور جلوگیری موثر از خسارت ناشی از فقدان جریان برق می‌شود.

او افزود: تنها توصیه مدیران شرکت توزیع برق خراسان رضوی به بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان، "خرید موتور برق دیزل" برای تامین نیروی برق مورد نیاز خود در واحد‌های گلخانه‌ای است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این توصیه در حالی است که قیمت موتور‌های دیزل تولید برق در هفته‌های اخیر، و به دنبال آغاز خاموشی ها، نسبت به قبل از این بحران به شدت بالا رفته و بیش از سه برابر شده است.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
خیلی سخته طفلی کشاورزا