کنست تا هفته آینده به کابینه جدید رژیم صهیونیستی رای خواهد داد

پارلمان رژیم صهیونیستی تا ۱۴ ژوئن برای تایید کابینه جدید به ریاست یائیر لاپید، رای خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز دوشنبه اعلام کرد که پارلمان این رژیم تا ۱۴ ژوئن برای تایید کابینه جدیدی که توسط مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تشکیل شده است رای خواهد داد.

یائیر لاپید، رئیس مخالفان میانه رو، ائتلافی فراحزبی را آماده کرده است که آماده جدایی از نتانیاهو که ۱۲ سال به عنوان نخست وزیر سلطنت می‌کرد، است.

یاریو لوین، رئیس مجلس رژیم صهیونیستی در این باره گفته است: «جلسه پارلمان برای تأسیس کابینه جدید، ظرف هفت روز تعیین خواهد شد، یعنی تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ و اطلاعیه‌ای در مورد تاریخ تشکیل جلسه سی و ششمین کابینه اسرائیل به اعضای پارلمان داده می‌شود.»

پس از برگزاری چهارمین انتخابات  پارلمانی رژیم صهیونیستی در طول دو سال گذشته در ماه فروردین امسال، نتانیاهو و دیگر رقیبانش قادر به تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی نشدند؛ اما اکثر قانونگذاران موافق محول کردن ماموریت تشکیل کابینه به نتانیاهو بودند.

نتانیاهو پس از چند هفته رایزنی پیشنهاد‌های مختلفی از جمله استعفای موقت از مقام خود را مطرح کرد با این حال او در مهلت ۲۸ روزه‌ای که رووین ریولین، رئیس این رژیم به نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید صادر کرده بود، موفق به تشکیل کابینه جدید نشد.

در نهایت ریولین، رئیس یکی از احزاب مخالف بنیامین نتانیاهو، یعنی یائیر لاپید را  مأمور تشکل کابینه کرد. یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید و نفتالی بنت، رئیس ائتلاف یامینا بر سر تشکیل کابینه تغییر به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار