تظاهرات شهروندان صهیونیستی در حمایت از شکست نتانیاهو

منابع خبری از برگزاری تجمع شهروندان در سرزمین‌های اشغالی برای حمایت از شکست نخست‌وزیر صهیونیست‌ها خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست در گزارشی از تجمع شهروندان صهیونیستی در حمایت از تشکیل کابینه ائتلافی «بنت-لاپید» و شکست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر خبر داد.

این تظاهرات ازسوی جنبش «پرچم سیاهان» و دیگر جنبش‌های سازماندهی‌کننده تظاهرات هفتگی علیه نتانیاهو هدایت خواهد شد. این جنبش‌ها چندین ماه‌ است که هر هفته روز‌های شنبه تظاهراتی علیه فساد نتانیاهو سازماندهی می‌کنند.

پرچم سیاهان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمان دولت وحدت فرا رسیده است. بنت و لاپید، ما از شما حمایت می‌کنیم.»

این تظاهرات با نام «آری به یک دولت واحد و نه به خشونت!» قرار است امروز (شنبه) در مقابل اقامتگاه نتانیاهو انجام شود. معترضان قرار است در مقابل کِنِسِت دور هم جمع شده و سپس به سمت بالفور حرکت کنند. در بالفور آن‌ها قرار است نمایشگاهی هنری با نام «زدودن خشونت و فساد از بالفور» را برگزار کنند.

جنبش دیگرِ حاضر در این تظاهرات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این روز‌ها برای اسرائیل تاریخی است. حامیان تمام جنبش‌ها به ما می‌پیوندند تا صدایشان به گوش همه برسد و با هم اسرائیل را از فساد و خشونت پاک کنیم. ما تا زمانی که نتانیاهو این محل را ترک کند در آنجا خواهیم بود.»

هفته گذشته بعد از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عتید مسئول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

 نتانیاهو نیز در پیامی توییتری از نمایندگان کِنِسِت خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالفش رأی موافق ندهند و نوشت: «اعضای راستگرای کنست باید این دولت چپگرای خطرناک را رد کنند.»

مبنای استدلال تیم حقوقی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بود که یائیر لاپید به عنوان رئیس حزب یش عتید می‌تواند ابتدا نخست‌وزیر باشد و او هیچ اختیاری برای انتقال این نقش به نفتالی بنت که مأمور تشکیل کابینه نشده، ندارد.

اما «یاریو لوین» سخنگوی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، روز گذشته تأیید کرد که دوشنبه هفته جاری ائتلاف جدید یائیر لاپید را اعلام خواهد کرد.

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، نیز در واکنش، از کابینه جدید این رژیم، متشکل از ۸ حزب مخالف بنیامین نتانیاهو حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار