امام جمعه اصفهان:

سربلندی ایران در گرو حضور حداکثری در انتخابات است

امام جمعه اصفهان گفت: همه باید با حضور حداکثری پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح، ایران را در جهان سربلند کرده و دشمنان را مایوس کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آِیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان شنبه شب در آیین گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد و سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد جامع اردستان به موضوع انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: امروز همه تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات و کاهش حضور در پای صندوق رای است.

او افزود: باید توجه داشت که کاری کنیم که توطئه دشمنان را نقش بر آب کرده و کسی را انتخاب کنیم که دغدغه برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درست نکند و مطیع رهبر باشد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: برخی نامزد‌های رییس‌جمهوری در مناظره انتخابات دهان خود را باز کردند و هرچیزی را می‌گفتند که باید رد صلاحیت می‌شدند.

او ادامه داد: هر لحظه در امتحان الهی هستیم و امروز، انتخابات یک امتحان است که باید مراقب بود؛ اگر در این انتخابات بی‌تفاوت باشیم ضربه خواهیم خورد و همه وظیفه داریم پای صندوق‌های رای برویم تا نشان دهیم به انقلاب و نظام اسلامی وفادار هستیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنده خالص خدا و محبوب قلب هابود، اظهار کرد: درباره امام (ره) این سئوال مطرح است که چرا یک انسان اینقدر مورد احترام مردم مومن واقع شده و در قلب آنان جای می‌گیرد.

او ادامه داد: از گذشته تاکنون عالمان، فیلسوفان و دانشمندان زیادی داشته و داریم، اما مانند امام (ره) مورد علاقه مردم قرار نگرفته‌اند که جواب آن را خداوند در قرآن می‌فرماید که آنان که خودرا در راه خدا قرار داده عمل صالح انجام می‌دهند خدا محبتشان را در دل مردم قرار می‌دهد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: عمل صالح تنها خواندن نماز، روزه و کار خوب نیست، بلکه باید در آن‌ها خلوص نیت باشد؛ همچنین حقیقت نیت آن است که خداوند متعال آن را در دل شما قرار داده و محرک اصلی باید خدا باشد.

او اظهار کرد: انسان باید بدون غرض دنیایی کار را به خاطر خدا انجام دهد تا خالص باشد و مورد توجه خداوند قرار گیرد و کسی که کاری را برای شهرت دنیایی انجام دهد مریض است، اگر برای ثواب و بهشت انجام داد یک تجارت است، اما اگر برای خدا انجام داد ارزشمند و خالص خواهد بود، همچنین حضرت امام (ره) در صرفه‌جویی و جلوگیری از حیف و میل مال مردم خیلی دقت می‌کرد و نباید نعمت خدا را خرج خودمان کنیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: این عمل صالح است که انسان را محبوب قلب‌های مردم می‌کند و خدا محبت فرد را در دل مردم قرار می‌دهد و حضرت امام راحل اینگونه بود و فردی که این چنین باشد از هیج چیز و هیچ کس نمی‌ترسد، چنانکه حضرت امام (ره) قسم خوردند که من هرگز از هیچ کس و هیچ چیز نترسیدم و وقتی ماموران رژیم شاه مرا دستگیر کردند آنان می‌ترسیدند و من آن‌ها را دلداری می‌دادم.

امام جمعه اصفهان گفت: مردم سوریه که گروه‌ها و مذهب‌های مختلف هستند با شناخت از وضعیت موجود کشور و جهان به پای صندوق رای آمدند و با رای به بشار اسد به دنیا اعلام کردند از حکومت و رییس جمهوری خود حمایت می‌کنند و همین موضوع موجب شد کشور‌هایی که تا آن روز با سوریه قهر بودند پیشنهاد باز کردن سفارت دادند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه به سالروز واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ اشاره و خاطر نشان کرد: در این روز هزاران نفر کفن پوش در قم، ورامین و بسیاری از شهر‌ها با حضور در میدان، شهید دادند و همین روز جرقه انقلاب اسلامی را زد و در نهایت در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید.

او با بیان اینکه برخی‌ها پول، ثروت و مال دنیا را ارزش‌آور می‌دانند، افزود: ارزش و اعتبار با پول، ثروت و شخصیت دنیایی به وجود نمی‌آید، بلکه عمل صالح، نیت خالص، خدمت صادقانه و خداباوری می‌تواند به انسان ارزش بدهد، هرچند امکانات دنیایی به ظاهر می‌تواند این ویژگی‌ها را در فرد ایجاد کند، اما حکومت انبیاء به انسان ارزش می‌دهد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: ما شیعه جعفری مذهب هستیم، یعنی خط امام صادق (ع) را ادامه می‌دهیم و دلیل اینکه مذهب جعفری گفته می‌شود این است که در آن زمان حنفی، شافعی و حنبلی بودند، اما شیعیان فقط از امام صادق (ع) اطاعت می‌کردند و ما پیرو پیامبر (ص) و دیگر ائمه (ع) و زنده به خاطر امام باقر (ع) و صادق (ع) هستیم که باید دائم خدا را از این بابت شکر کنیم.

او افزود: همگان از جمله بزرگان و دانشمندان در زمان امام صادق (ع) از ایشان به نیکی یاد می‌کنند، چرا که به مقام معرفت خدا رسیده و تشنه معرفت خدا و قله حقیقت بود، از هیچ چیز ترس نداشت و کسی در آن برهه به اندازه دانش و علم ایشان نرسیده و عظمت تشییع پیکر ایشان بعد از پیامبر اسلام (ص) سابقه نداشته است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.