احتمال انتخاب سفیر پیشین آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به سمتی جدید

بایدن در نظر دارد تا سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی را مسئول پیشبرد تلاش ها برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سایر کشورهای اسلامی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را به سمت فرستاده امور آمريكا در خاورميانه منصوب كند.

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست اعلام کردند دولت بایدن به شدت در حال بررسی انتخاب دنیل شاپیرو، سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی به عنوان فرستاده امور خاورمیانه است. طبق این گزارش، این سمت احتمالا شامل فعالیت‌هایی از جمله ایجاد توافق‌های دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مسلمان خواهد بود که در دوران ترامپ پیگیری می‌شد. این در حالی است که برخی دیگر از توماس نایدز به عنوان گزینه احتمالی نام می برند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع آگاه اعلام کردند با در نظر گرفته شدن توماس نایدز، نقش شاپیرو نا مشخص خواهد ماند؛ اما او موافقت کرده تا به دولت بایدن ملحق شود. نه منبع آگاه اعلام کردند انتظار می‌رود شاپیرو سمتی را در خاورمیانه بر عهده بگیرد؛ هرچند بسیاری سمت سفیری را اعلام کرده بودند که هم اکنون این احتمال بعید به نظر می‌رسد.

نایدز در دوران «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور مدیریت و منابع بود و روابط کاری متعددی با مقامات رژیم صهیونیستی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار