خطاب به رسانه‌های استان:

به روح فوتبال آسیب نزنید، لزوم توجه به شرایط حساس تیم فوتبال شهرداری همدان

برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر شایعاتی در رابطه با شهرداری همدان و پاس همدان مطرح کرده اند که در نهایت به ضرر فوتبال استان همدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در روز‌های اخیر شاهد نشر شایعه‌ای عجیب از سوی رسانه‌ها هستیم که از مدت‌ها پیش صحبت آن مطرح شده است، اما بسیاری از خبرنگار‌ها و ورزشی نویسان و عاشقان ورزش استان ترجیح داده اند این موضوع بایکوت شود و خدای نکرده به آن پر و بال داده نشود.

این روز‌ها که شهرداری همدان با اقتدار در صدر جدول رقابت‌های لیگ دو فوتبال کشور قرار دارد، حاشیه‌ای در حال توسعه گرفتن است که در نهایت ضرر آن تیم‌های باشگاهی استان را سهواً یا عمداً مورد هدف قرار می‌دهد.

برخی رسانه‌ها از شنیده‌ها و شایعات صحبت می‌کنند و مدعی این موضوع شده اند که در صورت صعود شهرداری همدان به لیگ یک، امتیاز این تیم پرتلاش و سخت کوش به پاس همدان که در قعر جدول لیگ دو قرار دارد اهدا خواهد شد!

ورزشی نویس باشگاه خبرنگاران جوان همدان و بسیاری دیگر از همکاران او از مدت‌ها پیش در جریان این صحبت‌ها و شنیده‌های مطرح شده بوده اند، اما سعی کرده اند چنین خبری حتی به فیلتر رسانه‌ای هم نزدیک نشود و بر روی تیتر اخبار ظاهر نشود.

در شرایط حساسی که شهرداری همدان مدعی جدی صعود به لیگ یک است چرا باید چنین مباحثی مطرح شود؟

آیا نشر دادن این موضوعات باعث وارد شدن لطمه سنگینی به روحیه ورزشی بازیکنان شهرداری همدان نمی‌شود؟

این مباحث حتی می‌تواند اعضای تیم شهرداری همدان را دلسرد کند.

در سال گذشته، محسن جهانشیر مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان همدان نیز صحبتی در رابطه با خرید امتیاز لیگ یکی برای پاسی‌ها مطرح کرده بود، در صورتی که پاس مدعی جدی صعود به لیگ یک بود و اصلا نیازی به مطرح شدن چنین صحبتی نبود که در نهایت ترکش‌های همین مصاحبه‌ها موجب شد پاس همدان نه تنها به لیگ یک صعود نکند بلکه خود مدیرکل فعلی آن زمان هم دیگر سکاندار دستگاه ورزش استان همدان نبود و این وعده به طور کلی فراموش شد!

تیم فوتبال پاس همدان این روز‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و به اعتقاد تمام فوتبال‌دوستان استان نیاز به ایجاد یک ساختار مقتدر در هیئت مدیره دارد و بار‌ها از سوی حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به این موضوع اشاره شده است که نباید غیراصولی امور پاس همدان را با خرید امتیاز یا هزینه‌های گزاف و بی فایده رو به جلو برد و پاس همدان با ورود به بخش خصوصی و پیشرفت پله‌ای می‌تواند جایگاه خود را در فوتبال کشور تثبیت کند؛ اما با وجود این صحبت‌ها چرا از مصاحبه‌های مدیران یا دورهمی‌های خصوصی ورزشی‌ها طوری برداشت می‌شود (یا حتی استفاده می‌شود) که نمونه‌های این چنینی از شایعات ورزشی که منبع محکم خبری ندارند و از اساس دچار مشکل اند در سطح رسانه‌ها و حتی خبرگزاری‌ها شاهد باشیم؟

رضا طلایی منش، سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از این موضوع که در رسانه‌های دیگر قوت گرفته است کاملا اظهار بی اطلاعی کرد و با حالتی جدی اشاره کرد: فقط در حیطه وظایف فنی صحبت می‌کنم و این مسائل را مرتبط با مدیران می‌دانم.

روح الله وجدی هویدا، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و مدیرعامل تیم فوتبال شهرداری همدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر این که هنوز وضعیت صعود شهرداری همدان مشخص نشده است و این موضوعات به ورزش آسیب می‌زند، گفت: آیا عقلانی است در رابطه با تیمی که در این مرحله حساس قرار دارد چنین موضوعاتی مطرح شود؟ این حاشیه‌ها در حال حاضر بی ثمر است، چون هنوز وضعیت صعود تیم مشخص نشده است و از طرف دیگر مدیران مرتبط با این موضوعات در این رابطه با ما صحبتی انجام نداده اند و این را به شما میگویم که ما برای شهرداری همدان برنامه‌های بلند مدتی در نظر گرفته ایم.

روح الله وجدی هویدا تصریح کرد: نگاه ما صرفا به لیگ یک نیست بلکه به لیگ برتر هم فکر میکنیم همانطور که اکنون تیم‌های پایه ما در حال درخشش و صعود به لیگ‌های بالاتر هستند.

او در پایان اشاره کرد: امیدوارم خبرنگاران، ورزشی نویسان و تمام ورزشی‌های استان در این راه کمک حال ما باشند و با کمک‌های بیشتر از سمت مسئولان استانی به لیگ یک صعود کنیم و در گیر و دار چنین صحبت‌هایی قرار نگیریم. حتی در صورت صعود به لیگ یک با این موضوع مخالفیم مگر این که در آن زمان صحبت تازه‌ای از سمت مسئولان مطرح شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.