بوشهری‌ها از داوطلبان شوراها می‌خواهند وعده غیرقابل اجرا ندهند

خبرهایی از انتخابات شورای شهر و روستا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کم کم به زمان تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک می‌شویم. اگر چه برخی از افراد پیش از این زمان تبلیغات خود را شروع کرده و در فضای مجازی به طور مرتب با روش‌های مختلف سعی دارند خودشان را معرفی کنند و از برنامه‌هایی که برای آبادی شهر و روستایشان دارند، بگویند.

در همین حال مردم از داوطلبان شوراهای شهر و روستا می‌خواهند وعده‌ای که قابل عمل نیست ندهند و در حد اختیارات شورا برنامه و طرح بدهند.

آنان می‌گویند گوش مردم از وعده‌ها پر است و باید به وعده عمل کرد.

مردم همچنین معتقدند که داوطلبان شوراها باید در حد اختیاراتی که دارند طرح و برنامه بدهند و از دادن وعده‌ای که از نظر قانونی نقشی در تحقق آن ندارند، بپرهیزند.

برخورد با متخلفان انتخاباتی 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب استان تخلفات این حوزه را رصد می‌کند.

علی جمادی با اشاره به ممنوعیت استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات انتخابات بیان کرد: دستگاه قضائی در فضای مجازی و حقیقی انتخابات را رصد و با تخلفات برخورد می‌کند.

 ۱۷ تا ۱۹ خرداد اعلام اسامی قطعی نامزدهای شوراها

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: اسامی قطعی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر روستا و تیره‌های عشایری ۱۷ تا ۱۹ خرداد اعلام رسمی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


خسرو دهقانی زمان تبلیغات نامزد‌ها را نیز ۲۰ تا ۲۶ خرداد اعلام و بیان کرد: پس از اعلام نامزد‌های انتخابات، آنان می‌توانند تبلیغات خود را شروع کنند که با توجه به شرایط کرونایی تبلیغات تجمعی ممنوع است و نامزد‌ها باید از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند.

داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌‌کنند.

داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

رای یادت نره!

شنیده شده است کارمندان برخی اداره‌ها بعد از اینکه کار ارباب رجوع انجام شد، به او یادآوری می‌کنند که به فرد مورد نظرشان رای دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.