تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

پنتاگون از خروج ۳۰ تا ۴۴ درصدی نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه خبری از تسریع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از هفته گذشته تاکنون خبر دادند.

بر این اساس، با توجه به ارزیابی‌های هفتگی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که روز سه شنبه منتشر شد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان از هفته گذشته تا کنون، روند سریعتری به خود گرفته است. ارزیابی‌های پنتاگون نشان می‌دهند ۳۰ تا ۴۴ درصد از نظامیان آمریکایی تا کنون از افغانستان خارج شده اند؛ این در حالی است که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، باید تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود.

بنابر اعلام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در ماه آوریل دستور خروج نظامیان این کشور از افغانستان را صادر کرد، آمریکایی‌ها معادل ۳۰۰ هواپیمای باری مدل سی-۱۷ مخصوص حمل تجهیزات را از این کشور خارج کردند.

به علاوه، نظامیان آمریکایی بیش از ۱۳ هزار قطعه تجهیزات را برای امحا به یک آژانس پنتاگون تحویل دادند. هر چند آمریکا تاریخ نهایی خروج کامل از افغانستان را به علت حفظ ایمنی عملیات خروج از این کشور، اعلام نمی‌کند، اما لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد عملیات خروج از افغانستان مطابق تقویم پیش بینی شده پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار