در دیدار با مارتین گریفیتس؛

انتقاد رهبر انصارالله از نقش ضعیف سازمان ملل در رفع محاصره ملت یمن

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی از نقش ضعیف سازمان ملل در رفع محاصره ملت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمدعبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله امروز یکشنبه با مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل در یمن، دیدار کرده است.

براساس این گزارش سید عبدالملک الحوثی در این دیدار بر ایفای نقش ضعیف سازمان ملل در رفع محاصره ظالمانه دشمن سعودی علیه مردم یمن تأکید کرده است.

رهبر انصارالله گفت: «محاصره یک مجازات جمعی و مخالف با قطعنامه‌های بین‌المللی، حقوق بشر و تمام قوانین و شرایع است. این حق ملت یمن است که به مشتقات نفتی، لوازم پزشکی و مواد غذایی دسترسی داشته باشد.»

وی از شیوه سازمان ملل در تعامل با پرونده انسانی و چشم‌پوشی بر شیوه باج خواهانه ائتلاف متجاوز در قبال معیشت و داروی مردم یمن انتقاد کرد و گفت: «تلاش برای مرتبط کردن وظیفه انسانی به‌عنوان حق مشروع و مستقل با دیگر پرونده‌ها، مصادره صریح حق ملت یمن در ساده‌ترین حقوق خود است و این معادله به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی با هشدار به سازمان ملل خواستار موضع صریح این سازمان جهانی در قبال حقوق مردم یمن به جای همراهی با دشمن شد و تأکید کرد که دروازه واقعی تمام پرونده‌ها، رفع نیاز‌های انسانی است.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: «اگر ائتلاف متجاوز سعودی خیال می‌کند و یا انتظار دارد که توسل آن به محاصره ملت یمن، موضع آن را تقویت می‌کند، به واقع متوهم است.»

الحوثی در پایان تأکید کرد: «هر قدر محاصره ملت یمن توسط دشمن سعودی تشدید شود، اطمینان مردم یمن در مورد این که متجاوزان به دنبال صلح نیستند، بیشتر خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار