پایان یک ماموریت ناموفق دیگر؛

فرستاده سازمان ملل در امور یمن به زودی سمت خود را ترک می‌کند

فرستاده سازمان ملل در امور یمن قرار است به زودی این سمت را که از سال ۲۰۱۸ عهده دار آن است، ترک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته دیپلمات ها، مارتین گریفیتس، ۶۹ ساله، فرستاده سازمان ملل در امور یمن قرار است به زودی این سمت را که از سال ۲۰۱۸ عهده دار آن است، ترک کند.

گریفیتس از ماه آوریل نامزد سمت معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه است.

نیروهای انصارالله به تازگی از دیدار با او خودداری کرده بودند که تردید‌هایی را در مورد امکان اینکه او بتواند به کار خود به عنوان میانجی برای یمن ادامه دهد، به وجود آورد.

روز جمعه وزارت امور خارجه آمریکا این موضع انصارالله را محکوم و اعلام کرده بود که این دیدار پیش بینی شده به باور واشنگتن زمینه را برای پیشرفت به سمت راه حلی برای این مناقشه فراهم می‌کرد.

مارتین گریفیتس که در اردن مستقر است، مانند اسماعیل ولد شیخ احمد، سلف موریتانیایی خود در ایجاد شرایطی برای پایان دادن به جنگی که از چند سال پیش دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی به راه انداخته‌اند، شکست خورد.

یمن که در آستانه قحطی است، بنا بر اعلام سازمان ملل بدترین بحران انسانی کنونی را در جهان پشت سر می‌گذارد.

اسماعیل ولد شیخ احمد نیز پیش کنار رفتن از سمت خود برای قبولاندن خود به عنوان میانجی بی طرف نزد انصارالله مشکل داشت.

مبارزان یمنی برای مذاکرات همواره خواستار توقف محاصره یمن و پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور جنگ زده هستند.

خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل (نیویورک) اعلام کرد سمت جدیدی که برای مارتین گریفیتس در نظر گرفته شده است، سمت معاون دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه مستقر در نیویورک است. سمتی که در حال حاضر مارک لوکوک Mark Lowcock عهده دار آن است. در اوایل سال، لوکوک به گفته یک منبع آگاه، درخواست کرده بود که از این سمت کنار برود تا به خانواده اش در لندن ملحق شود.

دیپلمات‌ها به تازگی به خبرگزاری فرانسه گفته بودند که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در وهله اول کارولین کندی-راب Caroline Kende-Robb انگلیسی ۵۷ ساله را که برخاسته از جامعه مدنی است، برای جانشینی لوکوک در نظر گرفته بود، اما در آخرین لحظه به علت نگرانی در سابقه حرفه‌ای او که با سابقه حرفه‌ای در سازمان ملل سازگار نبود، از این تصمیم صرف نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار