روسیه اجازه فرود هواپیمای اتریشی را نداد

روسیه پرواز هواپیمای شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم اتریش را لغو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال بسته شدن آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیما‌های بلاروس، روسیه نیز پرواز هواپیمای شرکت‌های هواپیمایی که حامل پرچم اتریش باشند، را در آسمان خود لغو کرده است.

روسیه اعلام کرده است به پرواز شماره OS۶۰۱ از وین اتریش به مقصد مسکو، بدون عبور از حریم هوایی بلاروس اجازه فرود در فرودگاه مسکو داده نخواهد شد.

اخیرا برخی کشور‌های اروپایی به دلیل حادثه مربوط به پرواز شماره ۴۹۷۸ شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر»، از تعلیق پرواز‌های بلاروس و ممانعت از ورود این کشور به حریم هوایی خود خبر داده‌اند.

برخی مقامات بلاروس روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کردند و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

پس از آن، مقامات اتحادیه اروپا درخواستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور ارائه دادند و خواستار ممانعت از ورود هواپیما‌های بلاروس به حریم هوایی خود شدند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از شرکت‌های هواپیمایی مستقر در این اتحادیه خواسته‌اند از پرواز در حریم هوایی بلاروس خودداری کنند.

به‌طور مثال، اوکراین اعلام کرد که کی‌یف از ۲۶ مه پرواز‌های خود را به بلاروس متوقف کرده و عبور هواپیما‌های بلاروس از حریم هوایی اوکراین را ممنوع خواهد کرد.

روز گذشته نیز یک هواپیمای بلاروسی که مینسک را به مقصد بارسلون، پایتخت اسپانیا ترک کرده بود به‌دلیل دریافت هشداری مبنی‌بر احتمال عدم اجازه ورود به حریم هوایی فرانسه به بلاروس بازگشته است.

گفته می‌شود این هواپیمای بلاروسی ازسوی لهستان این هشدار را دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار