فرانسه حریم هوایی خود را به‌روی هواپیمای بلاروسی بست

یک هواپیمای بلاروسی به‌دلیل دریافت هشدار برای ورود به حریم هوایی فرانسه از ادامه پرواز منصرف شده و به کشور خود بازگشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک هواپیمای بلاروسی که مینسک را به مقصد بارسلون، پایتخت اسپانیا ترک کرده بود به‌دلیل دریافت هشداری مبنی‌بر احتمال عدم اجازه ورود به حریم هوایی فرانسه به بلاروس بازگشته است.

گفته می‌شود این هواپیمای بلاروسی ازسوی لهستان این هشدار را دریافت کرده است.

برخی مقامات بلاروس روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کردند و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

پس از آن، مقامات اتحادیه اروپا درخواستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور ارائه دادند و خواستار ممانعت از ورود هواپیما‌های بلاروس به حریم هوایی خود شدند.

اکنون هواپیمای بلاویا ۲۸۶۹ که قرار بود عصر چهارشنبه به وقت محلی در بارسلون فرود آید به کشور خود بازگشته است.

سخنگوی آژانس خدمات ناوبری هوایی لهستان امروز هشداری به بلاروس داد و اعلام کرد: «اطلاعاتی مبنی‌بر مسدود شدن امکان ورود هواپیما از بلاروس به فرانسه دریافت کردیم.»

شرکت هواپیمای بلاروسی تاکنون واکنشی به این خبر نداده است.

اخیرا برخی کشور‌های اروپایی از تعلیق پرواز‌های بلاروس و ممانعت از ورود این کشور به حریم هوایی خود خبر داده‌اند. به‌طور مثال، اوکراین اعلام کرد که کی‌یف از ۲۶ مه پرواز‌های خود را به بلاروس متوقف کرده و عبور هواپیما‌های بلاروس از حریم هوایی اوکراین را ممنوع خواهد کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، درباره این تصمیم دولت گفت که کی‌یف حریم هوایی بلاروس را برای پرواز‌ها ناامن می‌داند.

همچنین ساعاتی پیش سخنگوی شرکت هواپیمایی لهستان اعلام کرده بود: «پس از اقدام دولت بلاروس که توسط همه کشور‌های اروپایی محکوم شد، درصدد برآمدیم که همه مسیر‌های پروازی به بلاروس و بالعکس را به حال تعلیق درآوریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار