تحصیل در پایتخت فرهنگ و هنر دنیا، ایتالیا

ایتالیا کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگی بالاست که می‌توانید قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا نظیر بولونیا را در آن ببینید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایتالیا کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگی بالاست که می‌توانید قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا نظیر بولونیا را در آن ببینید. این کشور، یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که هزینه‌های زندگی در آن برای دانشجویان ایرانی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و سالانه متقاضیان زیادی از ایران برای تحصیل در ایتالیا، به این کشور سفر می‌کنند. اغلب دانشجویان ایرانی که به ایتالیا می‌روند، تصمیمی برای بازگشت ندارند و می‌خواهند در این کشور اقامت دائم بگیرند؛ اما، شاید این تصمیم چندان عاقلانه نباشد. علت این مسئله را در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا کشوری تاریخی و جذاب است که شما می‌توانید برای مشاهده‌ی اماکن تاریخی و طبیعی‌، سفری تفریحی به این کشور داشته باشید؛ اما، به‌عنوان یک دانشجوی بین‌الملل، شما این فرصت را خواهید داشت تا در کنار تحصیل در قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه‌های اروپایی، از دیدنی‌های طبیعی و فرهنگی این کشور هم بازدید کنید.

 

چرا تحصیل در ایتالیا

  • گنجینه‌ای از دانشگاه‌های برتر دنیا با امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل
  • یکی از کشورهای ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه‌ی اروپایی برای دانشجویان خارجی
  • امکان مسافرت راحت و بدون دردسر با شیوه‌های مختلف به این کشور
  • کشوری با عجایب و زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی‌شمار
  • شب‌های روشن و شب‌نشینی‌های همیشگی در ایتالیا
  • طیف وسیعی از رشته‌های انگلیسی‌ زبان برای دانشجویان بین‌المللی
  • بزرگ‌ترین مرکز هنر، معماری و مد در دنیا

نحوه اقدام به تحصیل در ایتالیا

برای ورود به مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا، شما باید از مدارس معتبر دیپلم گرفته باشید و نمرات‌تان عالی باشد. اکثر رشته‌های این مقطع به زبان ایتالیایی است، پس باید بتوانید مهارت زبانی ایتالیایی خود را از طریق آزمون زبان، اثبات کنید.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، شما باید مدرک دانشگاهی قبلی خود را از یک دانشگاه معتبر گرفته و رزومه‌ی قوی‌ای داشته باشید. اغلب رشته‌ها به زبان انگلیسی است و با ارائه‌ی مدرک زبان معتبر تافل یا آیلتس، می‌توانید پذیرش بگیرید.

تحصیل در ایتالیا به چه زبان هایی امکان پذیر است؟

در ایتالیا شما این فرصت را خواهید داشت که زبان ایتالیایی را یاد بگیرید و به این زبان تحصیل کنید. برای این‌کار کافی است در دوره‌های یک‌ساله‌ی آموزش زبان ایتالیایی در دانشگاه شرکت کرده و پس از کسب نمره‌ی قبولی، برای تحصیل در رشته‌ی دلخواهتان وارد دانشگاه شوید. همچنین برای دانشجویان بین‌الملل این امکان فراهم است که تحصیلات خود را در رشته‌های انگلیسی زبان نیز ادامه دهند.

شهرهای دانشجویی ایتالیا

میلان: بزرگترین مرکز کسب‌وکار اروپا و دومین شهر بزرگ ایتالیا، شهر میلان به‌شمار می‌رود که با داشتن سه فرودگاه، راه را برای ورود و خروج دانشجویان بین‌الملل هموار کرده است.

رم: یکی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیایی برای گردشگران و دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود که به دانشجویان علاقمند به هنر اجازه می‌دهد در یک فضای کلاسیک و هنری رشد کنند.

پیزا: پیزا یکی از شهرهای دانشجویی ایتالیایی است که به‌اندازه‌ی رم و میلان برای گردشگران جذاب است و می‌توان یک زندگی آرام و دور از فشار و شلوغی را در آن تجربه کرد.

 

برترین دانشگاه های ایتالیا

10 دانشگاه برتر ایتالیا براساس رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه‌های زیر هستند:

دانشگاه

شهر

رتبه‌ی جهانی

دانشگاه بولونیا

بولونیا

167

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

پیزا

170

دانشگاه Scuola Normale Superiore di Pisa

پیزا

181

دانشگاه ساپینزا

رم

201-250

دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل

میلان

251-300

دانشگاه پادوا

پادوا

251-300

دانشگاه ترنتو

ترنتو

301-350

دانشگاه میلان

میلان

351-400

دانشگاه میلان بیکوکا

میلان

351-400

دانشگاه پلی تکنیک میلان

پیزا

351-400

دانشگاه باری آلدو مورو

باری

401

 

 

مهمترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا

  • بورسیه‌ی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی: این بورسیه برای مقاطع کارشناسی ارشد، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در رشته‌های هنر، موسیقی و رقص، مقطع دکترا و دوره‌های زبان و فرهنگ ایتالیایی، در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد که شامل هزینه های تحصیل، درمان و بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویی می‌شود.
  • بورسیه‌ی EDISU Piemonte: کمک‌هزینه‌ی تحصیلی که به دانشجویان بین‌المللی کشورهای غیراتحادیه‌ی اروپا تعلق می‌گیرد و اعطای آن براساس شایستگی علمی و وضعیت اقتصادی دانشجویان خواهد بود.
  • بورسیه‌های دانشگاهی: اغلب دانشگاه‌های مهم ایتالیا نظیر بولونیا، پاویا، پادوا و... کمک‌هزینه‌هایی را برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته‌اند.

چرا بهتر است پس از پایان تحصیل خود به کشور بازگردیم

کشور ایتالیا از بسیاری جهات فرهنگی شبیه به ایران دارد؛ مثلا خانواده در این کشور، به‌اندازه‌ی ایران بااهمیت است؛ اما، برخی از اختلافات فرهنگی در این کشور ممکن است برای ایرانیان خوشایند نباشد؛ مثلا:

تنوع فرهنگی و آداب و رسوم: در این کشور تنوع فرهنگی بسیار بالاست و هر منطقه، فرهنگ خاص خود را دارند. این مسئله ممکن است برای کسانی که بخواهند به قسمت‌های مختلف این کشور سفر کنند و با افراد مختلف برخورد داشته باشند، کمی آزاردهنده باشد.

تفاوت‌های مذهبی: در ایتالیا تقریبا 80 درصد مردم کاتولیک هستند؛ در حالی‌که تعداد مسلمانان در این کشور انگشت‌شمار است و اگر شخص معتقدی باشید، به‌سختی شبیه خود را پیدا خواهید کرد.

 

سخن آخر

کشور ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید و نمی‌دانید که چه مراحلی را باید طی کنید، می‌توانید از گروه‌های مهاجرتی جهت اخذ پذیرش کمک بگیرید. گروه آریا استادی از سال 1384 فعالیت خود را در حوزه‌ی مهاجرت تحصیلی آغاز کرد و تا به امروز موفق شده است، نمایندگی مستقیم بسیاری از دانشگاه‌های اروپا، استرالیا و کانادا را بگیرد و متقاضیان زیادی را به آرزوی تحصیل در خارج از کشور برساند. نمایندگان ما در کشورهای مقصد از جمله کشور ایتالیا در غربت نیز شما را تنها نمی‌گذارند و تا انتهای مسیر همراهتان خواهند بود.   

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار