بهره برداری از هزار طرح گلخانه‌ای در کشور

۱۰۰۰ طرح گلخانه‌ای بنیاد برکت، امروز بصورت ویدیوکنفرانسی در سراسر کشور بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  یک‌هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای با سرمایه گذاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بهره برداری و عملیات اجرایی۳ هزار گلخانه با وسعت ۵۰ هکتار در سراسر کشور امروز با حضور مدیرعامل بنیاد برکت در روستای خرماکلای قائم شهر آغاز شد.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت سرمایه‌گذاری بهره‌برداری از یک‌هزار طرح را یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها در ۱۷۷ شهرستان، ۲۶۰ بخش و ۴۸۵ روستای ۳۰ استان کشور و در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور راه‌اندازی شده و برای سه هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

او افزود: ۱۵ هکتار از زمین‌های کشور با ایجاد فضای گلخانه‌ای برای عملیاتی کردن این یک‌هزار طرح اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تنوع بخشی به اقتصاد روستایی را از ماموریت‌های این بنیاد اعلام کرد و ادامه داد: ۴۶ درصد افرادی که طرح‌های را اجرا کردند زنان کارآفرینان هستند.

مدنی گفت: استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در رسته گلخانه به خود اختصاص داده‌اند.

او احداث ۳ هزار طرح تولید محصولات گلخانه‌ای با ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار را از برنامه‌های بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و ادامه داد: ایجاد این ۳ هزار طرح جدید علاوه بر احیای ۵۰ هکتار از فضای گلخانه‌ای کشور، زمینه اشتغال ۹ هزار نفر را نیز فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار