۸۵۰ شعبه رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در بوشهر فعال می‌شود

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: ۸۵۰ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان در نظر گرفته شده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، خلیل رضایی سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر روز چهارشنبه در همایش استانی هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های ویژه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد:ر پایه قانون تنها داور ملی و ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان است که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این سه هزار نفر بر این فرآیند نظارت می‌کنند.

او افزود: این ناظران به عنوان نمایندگان هیات نظارت شورای نگهبان آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از رأی مردم به عنوان حق‌الناس آمادگی کامل دارند.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: نزدیک به ۸۵۰ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان بوشهر در نظر گرفته شده‌است که مسیر برخی از آن‌ها مانند جزایر و یا مناطق عشایری به‌صورت دریایی و یا هوایی است.

رضایی افزود: برای هر شعبه رای بین سه تا پنج ناظر در نظر گرفته شده‌است که به‌صورت تخصصی کار نظارت را انجام می‌دهند.

او گفت: اگر مردم در روز‌های مانده به برگزاری انتخابات، تخلف‌های انتخاباتی دیدند می‌توانند به هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و یا ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی که ۲ ماه است فعال شده‌است اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

دادستان بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر شعبه‌های ویژه رسیدگی به تخلف‌ها و جرائم انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است تا در کوتاه‌ترین زمان به تمام پرونده‌های انتخاباتی رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید


علی حسن پور عنوان کرد: قانون برگزاری انتخابات همه چیز را در نظر گرفته و دادگستری و دادگاه‌ها بر اساس آن به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

او پیشگیری از تخلف را مهم دانست و آموزش و فرهنگ‌سازی رفتار انتخاباتی برای نامزد‌ها و هواداران آن را خواستار شد.

دادستان بوشهر گفت: نامزد‌ها و نمایندگان آنها، مجریان و ناظران و مردم و به ویژه رسانه‌ها باید با رعایت اخلاق و قوانین انتخاباتی در برگزاری بدون تخلف انتخابات نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.